BTF Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Jeg bare lurte på om noen kunne hjelpe meg med noen spørsmål jeg har angående plexiglass. Jeg har veldig lyst til å skjære ut store deler av bagasjelokket og sette inn plexiglass istedet og da ha neon lys og anlegget mitt i bagasjen så alle kan se. Det jeg lurer på er; Er dette lov, kommer det igjennom EU-kontrollen? (for snakket med en kamerat om det og han var ikke sikker på om det kom igjennom) Og er det noen som kan si ca hvor mye dette vil koste, bare sette inn plexiglasset? Er dette en vanskelig jobb? Noen som har erfaringer med liknende jobber før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Det er ikke ulovlig etter det jeg har hørt og mener.. Plexiglass er jo ganske enkelt å jobbe med, pluss at det er ganske billig.. Bare sag/fil til sånn at det passer der du skal ha det, så borrer du hull i det, og skrur skruer gjennom hullene.. (Men husk for all del at plexiglass ikke må legges for mye press på, for da brekker det) Men hvordan skal du gjøre det når du skal bygge det ned i bagasjerommet? Mitt tips er å ta vekk reservedekket, bygge med kryssfinerplater eller noe, sånn at det passer perfekt til forsterkeren, og så tar du å trekker hele bagasjerommet opp med ett eller annet trekk som du liker.. Da er det jo ikke noe problen å skru plexiglasset fast heller :) Da får du noe sånt som resultat: Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTF Skrevet Juni 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Jeg mener ikke nede i bagasjerommet, jeg forklarte visst litt dårlig. Jeg mener selve bagasjelokket, vil jeg skjære i og sette inn plexi glass. Men takk allikevel :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Åja ;D Kanskje jeg som er for trøtt til å lese helt nøyaktig også da ;P Men da blir det noe annet.. Jeg tør ikke si noe om det er lov eller ikke, siden jeg ikke har kjennskap til det.. Men om du hadde gjort det ville det jo blitt utrolig kult :) Om du skal ha det må du ikke kjøre med neonlysene inni bagasjerommet på hele tiden, for da blir du nok fort stoppet av onkel blå som "hater uorginale ting som lyser" :P Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTF Skrevet Juni 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Bra jeg bor litt på landet da, for her de ikke så flittige ute, men må jo ha brytere på de, så de kommer nok ikke til å stå på 24/7, men ikke langt unna, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedfile Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 tviler på at det er lov ja, kan jo oppfattes av andre bilister som at det er bremselys eller lignende. Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 I følge norsk lov så er ikke ekstra belynsning ikke lov uten godkjenning av vegvesenet eller noe sånt.. Neon og sånt stuff for eksemepl.. Men BTF, hvor er det du skal ha det a? Bare oppå bagasjelokket eller?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTF Skrevet Juni 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Skal ha det innvendig nede i bagasjerommet, så vet ikke om de kan se det bakfra. Så det er ikke lov å ha plexi glass istedet for bagasjeluke og neonlys nede i bagasjen liksom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Kjøp Biltemas mørke, gjenbrukbare solfilm. Når bilen skal vises legger du bare den på innsiden av plexiglasset og slår av alle lys nede i bagasjerommet. Ser garantert helt svart ut. At det sorte feltet oppe på bagasjelokket ditt er plexi merker de ikke hvis de ikke begynner å banke på det. Eller hva med å rett og slett skaffe et bagasjelokk til fra en hugger? Klager de bare bytter du om, viser bilen og bytter tilbake igjen etterpå. Men dersom du gjør dette pent og viser bilen uten neonlysene påslått tror jeg ærlig talt ikke det er noe problem. Hvorfor skulle de klage på dette? Det svekker ikke bilen, det gjør ikke bilen farligere for myke trafikanter, det kan neppe betegnes som en ombygging som krever spesiell godkjenning. Å sette en uoriginal brakettvinge bakpå et bagasjelokk er jo et mye større inngrep i bilen enn å legge inn ei plexiglassrute i bagasjelokket, eller hva? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Kjøp Biltemas mørke, gjenbrukbare solfilm.Når bilen skal vises legger du bare den på innsiden av plexiglasset og slår av alle lys nede i bagasjerommet. Ser garantert helt svart ut. At det sorte feltet oppe på bagasjelokket ditt er plexi merker de ikke hvis de ikke begynner å banke på det. Eller hva med å rett og slett skaffe et bagasjelokk til fra en hugger? Klager de bare bytter du om, viser bilen og bytter tilbake igjen etterpå. Men dersom du gjør dette pent og viser bilen uten neonlysene påslått tror jeg ærlig talt ikke det er noe problem. Hvorfor skulle de klage på dette? Det svekker ikke bilen, det gjør ikke bilen farligere for myke trafikanter, det kan neppe betegnes som en ombygging som krever spesiell godkjenning. Å sette en uoriginal brakettvinge bakpå et bagasjelokk er jo et mye større inngrep i bilen enn å legge inn ei plexiglassrute i bagasjelokket, eller hva? Enig med deg Hot Rod.. Trukke det svekker bilen noe særlig.. To trunks var ikke dum idee:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTF Skrevet Juni 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Takk Hot Rod, tror jeg skal gjøre det jeg :) Skaffe 2 bagasjelokk hvis de klager på det. Så bare bytter jeg om :) hihi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HåkonV Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 veldi fint dersom du har dyre ting nedi der. :watchout Lett å sjå for dei som vil tjene pengar på uærlig vis. Siter Senator 3.0 24v ;) Solgt doh Golf 1.8 SOLGT Ascona 1.6 . Spikar Vectra 1.7td SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Sant nok. Er lett å bryte seg inn igjennom plexi da... :) Forstod det sånn at du skulle ha hele, eller store deler av det i plexi så. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Kan kanskje bruke glass istede? men det blir ett fett for de kriminelle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IkLoma Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 bruker du plexi tar det vel ikke mange dager før du ikke ser igjennom det lenger.. blir riper veldig fort. jeg ville aldri gjort det.. anlegget er sikkert borte etter noen timer. og om du gjennomfører det så pass på å få det tett slik at anlegget slipper å svømme, de liker som regel ikke det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg