Gå til innhold

Plexiglass over bagasjerommet

Ranger emnet

BTF

Anbefalte innlegg

Kjøp ripefri lexan istede. Det koster litt mer, men er langt mer motstandsdyktig mot riper.

Gyli Plast AS i Søgne lager plast "ting" for industrien. Snakk med noen der. Kanskje har de noe avkapp du får for en grei pris.

Kan jo ikke være store biten du trenger? Regner ikke med det er bagasjeromsluka på en gammel Amcar du skal gjøre dette med ;)

Slik som på denne:

67gto2.jpg

Måtte jo hatt etpar kvm der tenker jeg.........

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurte på om noen kunne hjelpe meg med noen spørsmål jeg har angående plexiglass.

Jeg har veldig lyst til å skjære ut store deler av bagasjelokket og sette inn plexiglass istedet og da ha neon lys og anlegget mitt i bagasjen så alle kan se.

Det jeg lurer på er; Er dette lov, kommer det igjennom EU-kontrollen? (for snakket med en kamerat om det og han var ikke sikker på om det kom igjennom)

Og er det noen som kan si ca hvor mye dette vil koste, bare sette inn plexiglasset?

Er dette en vanskelig jobb? Noen som har erfaringer med liknende jobber før?

Mener du noe slikt som dette?

DSC01580.JPG

DSC01583.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at bagasjelokket har noen oppstivende rolle for karosseriet. Men for all del. Ser ikke bort fra at en biltilsynsmann synser frem et slikt argument for å slippe å godkjenne endringen.

Ok. Kanskje på en nyere, "datakonstruert" bil.

Men jeg har sett frontkollisjoner hvor baklokket spretter opp på grunn av bråstoppen. Da virker det ikke som om lokket har noe "rolle" utover det å være et lokk for innholdet i bagasjerommet.

Når låsene er så svake hjelper det ihvertfall ingenting om bagasjelokket er stivt som faen.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder plexiglass i bakluke/panser, så veit jeg ikke om dette er lovlig.

men når det gjelder neonlys INNI bilen, så er dette lovlig, så sant selve lyskilder ikke synes.. Har snakket med både biltillsynet og politiet.. Spurt flere politifolk som har stoppet meg.. Dessuten har ingen stoppet meg for bruk av det (har rødt neon i taket inne i bilen, men utenifra synes ikke rørene, bare coupeen blir rød..

Så neon inni bilen er lov, men utvendig er det ikke lov..

EDIT: Åhh, hater å jobbe et sted hvor det jobber mange som er på bilforumet.. TommyTott her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider