spnDude Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Kan godt hende, har sett biler med plexi panser.. så trukke det går så sinnsykt fort.. Så ikke en liten ripe i den heller.. Det skal godt gjøres å få riper oppe på bagasjeolokket da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IkLoma Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 godt mulig det, har iallfall dårlig erfaring med plexi men er sikkert forsjell på det også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Hva med klarlakk på plexien da? :D Hehe.. Vet ikke om dette går.. Blir vel kanskje veldig lett å se om det er pittelitt ujevn lakkering.. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Kjøp ripefri lexan istede. Det koster litt mer, men er langt mer motstandsdyktig mot riper. Gyli Plast AS i Søgne lager plast "ting" for industrien. Snakk med noen der. Kanskje har de noe avkapp du får for en grei pris. Kan jo ikke være store biten du trenger? Regner ikke med det er bagasjeromsluka på en gammel Amcar du skal gjøre dette med ;) Slik som på denne: Måtte jo hatt etpar kvm der tenker jeg......... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTF Skrevet Juni 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Tusen Takk HoT Rod. Nei, det er nok ikke så stort jeg trenger.. Men takk for hjelpen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatsu Skrevet Juni 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 Jeg bare lurte på om noen kunne hjelpe meg med noen spørsmål jeg har angående plexiglass. Jeg har veldig lyst til å skjære ut store deler av bagasjelokket og sette inn plexiglass istedet og da ha neon lys og anlegget mitt i bagasjen så alle kan se. Det jeg lurer på er; Er dette lov, kommer det igjennom EU-kontrollen? (for snakket med en kamerat om det og han var ikke sikker på om det kom igjennom) Og er det noen som kan si ca hvor mye dette vil koste, bare sette inn plexiglasset? Er dette en vanskelig jobb? Noen som har erfaringer med liknende jobber før? Mener du noe slikt som dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Juni 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 Ja, det finnes.. Men er det lovlig i Norge? Er en del i statene som har plexiglass-panser.. Det kan man også se i filmen "2F2F".. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 Tror ikke du skal bruke den barnefilmen som et bevis på at ting er lovlig...... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 Var ikke sånn ment.. Var heller en liten pekefinger til hvor folk kunne se hvordan dette var.. :) Uansett om det er på filmen eller ikke, så er jeg 90% sikker på at det er lovlig der :) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blugh Skrevet Juli 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2005 Kofferter har vell en slik ramme, som et kryss under der, så sålenge du skjärer ut bitene mellom, og ikke kutter selve krysset, som sikkert har en misjon er det nokk ikke noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Tviler sterkt på at bagasjelokket har noen oppstivende rolle for karosseriet. Men for all del. Ser ikke bort fra at en biltilsynsmann synser frem et slikt argument for å slippe å godkjenne endringen. Ok. Kanskje på en nyere, "datakonstruert" bil. Men jeg har sett frontkollisjoner hvor baklokket spretter opp på grunn av bråstoppen. Da virker det ikke som om lokket har noe "rolle" utover det å være et lokk for innholdet i bagasjerommet. Når låsene er så svake hjelper det ihvertfall ingenting om bagasjelokket er stivt som faen. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIMMER_LOVE Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 jeg kjenner en som har kutta panseret på sin bmw og satt inn plexiglass...og han kom igjennom eu-kontroll....trur nok det går bra med bagasjelokket da as Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Når det gjelder plexiglass i bakluke/panser, så veit jeg ikke om dette er lovlig. men når det gjelder neonlys INNI bilen, så er dette lovlig, så sant selve lyskilder ikke synes.. Har snakket med både biltillsynet og politiet.. Spurt flere politifolk som har stoppet meg.. Dessuten har ingen stoppet meg for bruk av det (har rødt neon i taket inne i bilen, men utenifra synes ikke rørene, bare coupeen blir rød.. Så neon inni bilen er lov, men utvendig er det ikke lov.. EDIT: Åhh, hater å jobbe et sted hvor det jobber mange som er på bilforumet.. TommyTott her.. Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 honda crx har den platen i bakluken av glass eller hva det er orginalt...vistnok ganske mørkt glass, så..... Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg