Gå til innhold

Audi A3, 1997

Ranger emnet

X-It

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tengt og kjøpe meg en Audi A3 1,8l fra 1997/1998 til rundt 120 000.

Hva burde jeg være ops på når jeg skal se på de? er det noen kjente feil på a3 som jeg bør skjekke om er fikset? Hvordan er det med rust på så gamle A3 osv?

Håper på svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene bak skal visst være ett problem bak på noen, men ikke i mitt tilfelle.

Nå byttet jeg alt av bremser idag uansett.

Og rust på en A3 skal du finne lite av! Helgalvanisert karosseri! På min er det littegrann i en hjulbue, men det visste seg at bilen har vært ute for ett lite uhell der tidligere og at det ikke har blitt behandlet godt nok tydeligvis. De andre er like hele som om de skulle vært nye.

Lykke til, kommer ikke på noen ulemper med en A3 med det første. Skolt i fr.stad mente på at det er den beste bilen Audi'en noensinne har laget btw(lite feil etc).

Mvh.

- 03 S3

x 97 A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Lykke til, kommer ikke på noen ulemper med en A3 med det første. Skolt i fr.stad mente på at det er den beste bilen Audi'en noensinne har laget btw(lite feil etc).

Audi A3 har vel kommet best ut av alle Audier (kanskje utenom A2) på antal feil. I tillegg kom den best ut av Audier med tanke på fornøyde eiere.

Jeg er på min A3 nr. 2 såh... :D

Håndbrekket var vel fremdeles et problem på min 97 mod så det ville jeg sjekket. Nå kjenner jeg ikke 1,8 motoren så godt, men vet at den er litt tørst. Dog tror jeg den gjør seg greit i en A3, kontra en A4 der jeg har vært borti den.

Det jeg ikke er helt fortrolig med ved 8L er Audi-følelsen. Føler at den mangler litt. Den er liksom anderledes en de andre. Får ikke forklart det, men noe er det. Den er verken en Golf eller en "Audi". Dog er det en kjempemorsom bil! Lykke til!

'05 Audi A6 S-Line

http://www.vwaudi-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodern har en seat leon med samme 1.8-motoren, den bruker ca 1.2 på mila. KUN bykjøring.

Ellers er det en dødsdigg bil. Om du ikke kjøper med klima(noe jeg anbefaler) så se etter en med lyse seter så du ikke svir av deg skinka hver gang det er sol ute :)

(\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m

(o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline

(x) 97 Audi A3 1.6

(x) 93 BMW 318i

Sekretær - VACN Troms Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et vanlig problem er sink slipp (en form for rust på galvanisering) nederst på dørene. ti års garanti på dette, kan få helt nye dører.

Har en A3 '98-modell som jeg har hatt i et

drøyt år nå..

Kan anbefale kjøp av en slik bil, men ville uansett tatt den

på en test hos Audi eller NAF.

Selv tok jeg NAF-test og fikk 6 mnd garanti (10 000 km).

Fikk brukt denne da jeg måtte reparere hylser for vindusviskeren foran samt bytte av temperaturmåler i motoren. Ingen av disse problemene var særlig dyre å utbedre (men fikk dekket det via NAF).

Har kjørt bilen 25000 km siste året og er meget fornøyd.

1.8T motoren er meget bra og merker ikke engang at den bruker olje til tross for at min har passert 200 000 km.

Nå skal det tilføyes at bilen min ikke er chippet...

Dette med sink slipp; mener du små flekker hvor lakken løsner fra grunningen? Har sett tendenser til dette nederst på den ene døren men visste ikke at 10-års garanti gjelder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider