Housey Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 som topic, anbefaler dere bruk av shortshift eller er dette bare helt bortkasta penger? tenkter på å bestille meg kat-erstatter fra raceland, og tenkte dermed på å legge ved shortshift i samme slengen synspunkter på dette? Mvh Dan Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 hvor bestiller du det fra? Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Jeg fikk i hvertfall kat erstatteren min for noen dager siden, står at den er til gti 8v , men den burde jo passe til min 90 hk maskin håper jeg da.. Men ble litt skeptisk til å fjern kat etter å ha lest på vwvortex der flere mener de har tapt bunndrag etter å ha byttet ut kat med rør .. Men det vil jo tiden vise. Ang short shift så har jeg ikke peil Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Shortshift :pray :pray :pray :pray :pray Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 jeg har bare hørt gode ting om short shift! Har det ikke selv, men har ofte tenkt tanken på å skaffe meg det.. Blir jo litt slark i kassa med årene! Kanskje et nytt sett med foringer også ikke er så dumt? Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Jeg fikk i hvertfall kat erstatteren min for noen dager siden, står at den er til gti 8v , men den burde jo passe til min 90 hk maskin håper jeg da.. Men ble litt skeptisk til å fjern kat etter å ha lest på vwvortex der flere mener de har tapt bunndrag etter å ha byttet ut kat med rør .. Men det vil jo tiden vise. Ang short shift så har jeg ikke peil ang dette med tapt bunndrag.. får bare ikke det til å stemme, ettersom eksosen "presses" igjennom katalysatoren for å renses... GTI8v og 8v monojet er samme saken. eksos er helt identisk på disse innsprut systemet er nok litt forskjellig da :) men.. da har jeg bestillt kat-erstatter og shortshift Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 det med bunndrag kan muligens stemme siden motstand og avpassning av eksosen har mye å si for motoren oppførsel.. med eksos rett ut uten motstand, vil bilen tjene på høye turtall, men miste mye bunndrag. Kjører med raceland sitt short shift kit nå jeg.. blir veeldig kort girings vei, men det blir og noe hardere.. ikke noe problem når man kjører, men skal man sette den inn og ut av gir når bilen står stille, blir det problematisk. men er deilig med slikk klikk klakk giring ja.. lett å montere iallefall.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Men vil det blie noen merkbar forskjell på min 90 hk ?? Ang short shift : Så hvis man driver med mye bykjøring så blir det klønete ?? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 klønete og klønete.. liker følelsen av den korte giringen, men er en vanesak og smakssak, men kan gjøre giringene mye kjappere.. du vil nok merke å fjerne katalysatoren ja.. spesiellt på turtall.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Men negativt eller positiv forskjell gallacher ?? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 vel, ikke alt er nagativt eller positivt, men bare anderledes :) blir hardere på giroverføringen, men skjer fortere.. er jo ment til sportslig bruk.. jeg synes det er bedre.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Tenkte mer effektmessig ved å fjerne kat n ?? Går bilen dårligere genrelt eller bare dårligere bunndrag, er jo diggå ha bunndrag .... Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 la den være der.. er ikke så mye forskjell uansett... så slipper du problemer med alt.. pluss at lambdaen din vil tulle litt grunnet andre co verdier hvis du tar den ut.... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Tingen er at jeg har småødelagt kat n jeg har + at den stikker for langt ned slik at den subber neddi alt.. Det er grunnen til at jeg fjerner den.. Sonden lar jeg vel bare være i manifoilen og tetter hullet med en skrue i eksoanlegget eller ?? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Er det noe spesielt med denne kat. erstatteren fra Raceland?? Ser den koster 900,- Ganske mye for en rørbit du får kjøpt for et par hundre MAKS andre steder. Også bare kappe og sette på... Ang. Shortshift, Neuspeed selger shortshift der du kan velge lengden på kastene. Kan reduseres med 30% eller 50% alt ettersom hva du liker best. Prøv å gir i en Audi TT f.eks, og sammenlign med Golfen. Mer presis, hardere og kortere... jeg liker det iallfall. Skal handle Neuspeed sit kit, sammen med renoveringssettet for giroverføringen pluss en "Weight balanced shift rod", som fjerner all slark og gjør alt mer presist. Tror det blir gøy å gire da :P Kan handles herfra; Awesome GTI Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg