Gå til innhold

Shortshift, anbefales dette

Ranger emnet

Housey

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i hvertfall kat erstatteren min for noen dager siden, står at den er til gti 8v , men den burde jo passe til min 90 hk maskin håper jeg da.. Men ble litt skeptisk til å fjern kat etter å ha lest på vwvortex der flere mener de har tapt bunndrag etter å ha byttet ut kat med rør .. Men det vil jo tiden vise.

Ang short shift så har jeg ikke peil

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i hvertfall kat erstatteren min for noen dager siden, står at den er til gti 8v , men den burde jo passe til min 90 hk maskin håper jeg da.. Men ble litt skeptisk til å fjern kat etter å ha lest på vwvortex der flere mener de har tapt bunndrag etter å ha byttet ut kat med rør .. Men det vil jo tiden vise.

Ang short shift så har jeg ikke peil

ang dette med tapt bunndrag.. får bare ikke det til å stemme, ettersom eksosen "presses" igjennom katalysatoren for å renses...

GTI8v og 8v monojet er samme saken.

eksos er helt identisk på disse

innsprut systemet er nok litt forskjellig da :)

men.. da har jeg bestillt kat-erstatter og shortshift

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med bunndrag kan muligens stemme siden motstand og avpassning av eksosen har mye å si for motoren oppførsel.. med eksos rett ut uten motstand, vil bilen tjene på høye turtall, men miste mye bunndrag.

Kjører med raceland sitt short shift kit nå jeg.. blir veeldig kort girings vei, men det blir og noe hardere.. ikke noe problem når man kjører, men skal man sette den inn og ut av gir når bilen står stille, blir det problematisk. men er deilig med slikk klikk klakk giring ja.. lett å montere iallefall..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at jeg har småødelagt kat n jeg har + at den stikker for langt ned slik at den subber neddi alt.. Det er grunnen til at jeg fjerner den.. Sonden lar jeg vel bare være i manifoilen og tetter hullet med en skrue i eksoanlegget eller ??

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe spesielt med denne kat. erstatteren fra Raceland??

Ser den koster 900,- Ganske mye for en rørbit du får kjøpt for et par hundre MAKS andre steder. Også bare kappe og sette på...

Ang. Shortshift, Neuspeed selger shortshift der du kan velge lengden på kastene. Kan reduseres med 30% eller 50% alt ettersom hva du liker best.

Prøv å gir i en Audi TT f.eks, og sammenlign med Golfen. Mer presis, hardere og kortere... jeg liker det iallfall.

Skal handle Neuspeed sit kit, sammen med renoveringssettet for giroverføringen pluss en "Weight balanced shift rod", som fjerner all slark og gjør alt mer presist. Tror det blir gøy å gire da :P

Kan handles herfra;

Awesome GTI

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider