Gå til innhold

Ombygging Ascona C 13s til 2.0liter evt C20xe/C20LET

Ranger emnet

LaRsAn

Anbefalte innlegg

Heisann.....

Ble litt gira på å bygge om asconaen min til Calibra 2.0 16V (C20xe er det vel...) så lurte jeg på hvordan dette lar seg gjøre og hvor jeg kan få papirer på dette`? har snakka me opel men de kan bare skaffe papirer på 2.0 8v OHC motoren.

larsan

"You either create your own future, or endure the one you get.. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
må ha 2.0 driverk, altså forstilling/bakstilling/girkasse/drivaksler osv. og innsprut tank.

med bremser fra vectra 2000 framme og vanlig vectra 2.0i skive bremser bak, så ska det gå greit godkjenne.

Du sier 2,0 liter drivverk. Passer det fra vectra eller må det brukes ascona drivverk her. (uten for mye modifisering av fester etc.)

larsan

"You either create your own future, or endure the one you get.. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bruke ascona c.

må ha hele forstillinga pluss de vangene som begynner litt bak torpedoveggen og helt fram til radiatoren. de må du borre et nytt hull i for å få til å passe, men det er fort gjort.

drivakseler girkasse fjørbein, nav, alt som er må brukes fra 1.8 eller 2.0, mener 1.8 har samma understellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

av og til har di fårsjelige opel leverandørene fåsjelig tilgang til papir så vis du bare her ringt til den nermeste leverandøren kan d lønne seg å ring lit runt til andre fylker osv. hadde ein kamerat som vill e bygge om sieraen sin sil v6er men d komm ikkje på tale d va i rogalan men eg har sett andre som har satt cosworth i vanelig sier å fåt d gokjent så d har litt å sei kor du henvenne deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider