Gå til innhold

ujevn gange på e30

Ranger emnet

320i M-Tech, e30 forever!

Anbefalte innlegg

hei,fikk nylig problemer med bilen. Det som skjedde først var at den begynte å gå veldig ujevnt på tomgang, og effekttap. Skiftet da pakningen ti innsuget, og den ble bra igjen. Men igår begynte den å gå veldig ujevnt, og det idag er det såvidt den overlever på tomgang...

Noen som har vært borti dette problemet, eller så vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haisann du. Kan ikke si jeg har så mye peiling, men hvis den går ujevnt så kan det være noe med tenninga. Sjekk fordelerlokk, tennplugger, plughetter og ledningene. Disse var feil på min bil.

BTW: Ikke kjøp kabler på Biltema hvis det er disse det er noe galt med:)

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette det samme som tomgangsmotor..? Fikk et tips om at det kunne være dysene til innsprøytningen som var gått tette,men synes det var rart at det skulle skje så plutselig,og gå så jævli utover gangen...er såvidt den klarer å holde liv i motoren på tomgang.. Når jeg starter den,virker det som shocken tar helt av, og motoren går opp i 16-1800 omdreininger...så går den ned og holder på å dø...når jeg da gir litt gass går den opp og holder 16-1800 igjen,for så å synke ned igjen til under 500 omdr....hmmm...jævli irriterende å ha feil, spes når man ikke har noe særlig peiling... Setter pris på hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomgansregulator og tomgangsmotor er det samme. Hvis det er E 30 du har, har du ikke det tror jeg. Da har du en tomgangsventil. Denne kan du jo alltids prøve å rense eller noe. En tomgansregulator kjenner du lett i gjen ved at det er en elektrisk motor. Altså det kobles spenning til den.

Hvis det er dysene tror jeg ikke den skulle stige sååååå fryktelig på turtallet etter at du starter den. Hvordan er det når du kjører den da. Er den bra da eller går den dårligere?

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet hadde jeg med min e30 320i sekser. Attmed gass spjellet, er tomgangsregulatoren montert. prøv å ta pluggen av på denne og juster tomgangen på gass spjellet manuelt med skruen som er montert på gass spjelet, der gass vaieren er montert. Hjalp hos mæ. Så da var d lett å finn feilien med at tomgangsregulatoren var gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d var nok pakningen til innsuget som var gåen. Sprayet startgass der hvor pakningen ligger, og motoren ruste seg. Det merkes at bilen går dårligere og hakker mye,og har store problemer å komme opp i fart hvis turtallet er lavt...den er rett å slett håpalus å kjøre!! Det er også en intens suselyd fra motoren. Har bestilt ny pakning, så jeg håper det var bare dette som feilte..! Pakningen skiftet jeg for kort tid siden, men tydlivis har det skjedd noe under monteringen. Ingen som vet om det er et kjent problem, eller at det er noe miks og triks man må følge under monteringen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider