Gå til innhold

lite fart mye turtall

Ranger emnet

D-1

Anbefalte innlegg

hei hei,min peugeot har begynt og lage hodebry for meg,eller så er det bare jeg som er bynt og bli paranoid.

når jeg botner gassen i fra 3 gir og opp så blir det fort veldig mye turtall og lite akselerasjon!er det noen der ute som muligens har noe peiling på hva dette kan skyldes!!har ikke vert sånn før!

ser for meg store verkstedsregninger og begynner så smått og bli litt bekumret for og si det slik.har liksom mer enn nokk og betale på allerede!

Håper dere vet noe som kan hjelpe meg. Vennlig hilsen meg.

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt sikker,men du skall ikke se bort i fra ar det er det nei.men håper det er noe som ikke er så dyrt da!men men.skulle vert rik,da hadde det blitt ny bil nå,men men.er jo bare fatti jeg!he he.

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare så det er sagt også så går det fint og kjøre bilen,går jo slik den skall,bare at turtallet blir skikkelig høyt når det blir gitt på litt ekstra!

itj sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by D-1

bare så det er sagt også så går det fint og kjøre bilen,går jo slik den skall,bare at turtallet blir skikkelig høyt når det blir gitt på litt ekstra!

Ikke for å være noen gledesdreper, men det er bare forløpig den går som den skal. Etterhvert blir clutchen mere og mere slitt og bilen vil til slutt bare stå og ruse når du tar ut clutchen.

Samme problem på min 405 i fjor. Du henger ett år etter med de samm problemene som jeg hadde med min. ;) Så var min bil ett år eldre også da.

Vel, jeg byttet clutchen. Ny clutch kostet 1600,- på Mekonomen, og arbeidet på verksted kostet 2400,-.

Med andre ord, du trenger ikke å punge ut mer enn 4000,- for alt sammen, men hvis du kjenner noen mekanikere som jobber på "kveldstid" kommer du selvsagt rimeligere unna. ;)

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

Ikke for å være noen gledesdreper, men det er bare forløpig den går som den skal. Etterhvert blir clutchen mere og mere slitt og bilen vil til slutt bare stå og ruse når du tar ut clutchen.

Samme problem på min 405 i fjor. Du henger ett år etter med de samm problemene som jeg hadde med min. ;) Så var min bil ett år eldre også da.

Vel, jeg byttet clutchen. Ny clutch kostet 1600,- på Mekonomen, og arbeidet på verksted kostet 2400,-.

Med andre ord, du trenger ikke å punge ut mer enn 4000,- for alt sammen, men hvis du kjenner noen mekanikere som jobber på "kveldstid" kommer du selvsagt rimeligere unna. ;)

he he ja ja.men da kan jo du si meg hva som kommer av problemer etterpå,så kan jeg bare kjøpe inn delene i påvente av problemer da!!he he.hadde vert fint om en kunne vist sånt på forhånd ja!!

itj sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan trøste deg med at denne jobben ikke er så ille som man kunne tro. (Det var sikkert tomt for rødvin i kantina på peugeot-fabrikken den dagen de konstruerte girkasseinnfestningen...)

Jeg bytta clutch på mammas 405 for et års tid siden, og det gikk veldig greit hjemme på garasjegulvet.. Bare å løsne drivakslingene, senke motoren litt ned, så går girkassa rett ut!

Mener å huske at det bare var nødvendig å bytte lamellplata, kosta under en 1000-lapp tror jeg..

Lykke til!

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

Jeg kan trøste deg med at denne jobben ikke er så ille som man kunne tro. (Det var sikkert tomt for rødvin i kantina på peugeot-fabrikken den dagen de konstruerte girkasseinnfestningen...)

Jeg bytta clutch på mammas 405 for et års tid siden, og det gikk veldig greit hjemme på garasjegulvet.. Bare å løsne drivakslingene, senke motoren litt ned, så går girkassa rett ut!

Mener å huske at det bare var nødvendig å bytte lamellplata, kosta under en 1000-lapp tror jeg..

Lykke til!

oki.jeg får vell bare finne meg i og strekke litt på budsjettet da!blir lite penger til bensin denne måneden ja!he he.og så må jeg jo ha meg dekk til sommerfelgene!er jo snart sessong for dette og!! ååååååå det blir mye penger når du rekner sammen alle de små utgiftene!! uff :(

itj sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er clutchen gått til helvete.og det ble buss til jobben i morges!lite kult...sovna på bussen gjorde jeg og så jeg ble nesten med for langt!våkna rett før holdeplassen jeg skulle av på!!

Men men,bilen er levert på verksted og den er nokk på veien igjen om et par dager!ma bare finne ut hvordan jeg skal få betalt for dette!!

itj sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider