Gå til innhold

spørsmål om 318 og M3. kaross: E36

Ranger emnet

TurboXs

Anbefalte innlegg

tar det her siden ingen er i m3 forumet......

--------------------------------------------------------------------------------

er det like fjørben på disse bilene?

har planer om å sette igang med bremser snart men giddere ikke det om det ikke er likt for skal ha på M3 understell regner jeg med...

det samme gjelder understell.....

begge disse tingene er planer med tiden men bakstillinga bør komme på før mellonmaksel lages så sant det ikke er samme mellomaksene.

vet noen hva som er vanlig pris på slikt???

bakstillinga er etter hva jeg har hørt meget bra.

denne regner jeg med er bolt on.......

nok engang..... pleas bare svar dere som vet så jeg slipper å drite meg ut på noe........... Takk

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 har andre fjørbein en vanlig E36. På M3 sitter stab stagene fast i fjørbeinet, det gjør de ikke på vanlig E36.

3.2L har flytende skiver forann, men bytter du fjørbeniene forann så passer bremsene rett på selfølgelig..

Tipper et nytt fjørbein med spindel til en 3.2l koster ca 4-5000 kr pr stykk forann + skiver og kalipper.

På 3.2L er festene i karroseriet til bakstillingen fosterket, det er den ikke på noen andre E36 modeller. Det bør du tenke på hvis du skal ha M3 motor.

Hvis du bare er understellet du skal ha på din 318i så hadde jeg ikke kastet bort pengene på M3 understell.

Jeg hadde heller kjøpt powerflex foringner og exentriske forann og bilstein dempere med H&R fjørere til 318i. Billigere er det og vell så bra som orginalt M3 understell.

Av bremser så hadde jeg heller kjøpt BlackDiamond skiver og ferrodo klosser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar....

bilen skal ha cosworth motor. willvood bremser med 330 skiver har jeg.......

saken er et jeg vil ha sperre og tenkte da m3 bakstillig er tingen. mulig sterkere/ andre drivakseler......

eller er det bare å flytte over en diff ed sperre og tut og kjør?

er det lik avstand fremover så jeg evt kan bygge den ferdig og sette på en diff eller m3 bakstillig senere eller er dette ulikt så jeg må ha det på før jeg lager mellomaksel

foringer og sånt må jeg ta med tiden..... har vel en liten plan om k&w coilovere..... vet ikke kvaliteten og hvor bra de er men tipper det er berde om org......

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en 316i eller en M3 så er akkselavstanden lik.

3,2L har 6 gir, dermed er girkassen lenger enn den som har 5 gir og da er mellomakslingen korterer på 3.2l.

Cosworth i en BMW er jo latterlig, men det er min mening, måtte bare si det. :shake

M3 diffen passer ikke på vanlig E36 etter hva jeg har forstått.

Skal du ha coilovers bør du gå for Bilstein eller H&R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg vet det er litt uvanlig men jeg liker å ikke være som alle andre..... nå gar det seg slik at jeg her en volvo 16v turbo og en coswort motor.....

volvoen er ferdig klar til å startes tilpasset i volvo

cosworth`en blir bygget mye verre enn volvoen er men jeg mangler bunn for å hente ut de 550hk jeg håper på

men da regner jeg med at drivakselene er like eller??????? for da kan jeg bare tilpasse en diffen jeg...... sveiser om festene på den....

tremec kasse er planen så må gjøre om mellomakselen samme faen...

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider