Gå til innhold

større bremseskiver

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Hei,

Hva bremseskiver kan man enkelt montere på 240?

Jeg tenker da på bremseskiver med større dimm.

Kan man feks montere 960 skiver? Eller må man isåfall dreie ut noe greier? Jeg vet at pre 1995 960 har samme boltsirkel, men jeg vet ikke stort om hvordan det ser ut bak skiven :p

Jeg er ikke noe mekaniker liksom, så jeg kan ikke mekke noe macgyver prosjekt med dreiing, etc.

Det må være "bolt on".. Jeg er klar over at man må flytte caliper lengre ut pga større diameter, men det er neppe noe problem. Jeg har større enn orginalt skive på min downhill sykkel, så der er caliperen flyttet utover fra nav.

Jeg har sett suggan har s80 bremser(?), men det er vel neppe bolt on? Tror de blir litt dyre også :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Hei,

Hva bremseskiver kan man enkelt montere på 240?

Jeg tenker da på bremseskiver med større dimm.

Kan man feks montere 960 skiver? Eller må man isåfall dreie ut noe greier? Jeg vet at pre 1995 960 har samme boltsirkel, men jeg vet ikke stort om hvordan det ser ut bak skiven :p

Jeg er ikke noe mekaniker liksom, så jeg kan ikke mekke noe macgyver prosjekt med dreiing, etc.

Det må være "bolt on".. Jeg er klar over at man må flytte caliper lengre ut pga større diameter, men det er neppe noe problem. Jeg har større enn orginalt skive på min downhill sykkel, så der er caliperen flyttet utover fra nav.

Jeg har sett suggan har s80 bremser(?), men det er vel neppe bolt on? Tror de blir litt dyre også :/

Jeg har S80T6 bremser ja, men det er dyrt, og i tillegg er nok ikke biltilsynet så fornøyde med å montere på noe sånt... Kollevold visste om et firma på sørlandet som solgte større skiver med spacer-plater til å flytte ut calipperne litt, men det var ikke noe kjempebremser akkurat, tror det var 290mm.

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider