Gå til innhold

Forhandler av større bremser kadett c?

Ranger emnet

Superthomas

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
http://www.engelund-racing.com kit som er tüv opptil 410 eller420 tror jeg ;)

men så er ikke det no orginale kit fra pink, men som han har satt sammen selv og borra om skiver fra omega til bruk på kadett c.. og kopiert opp tuv papirene av de...

ville heller kjøpt et orginalt kit fra blitzpower..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Går jo å bruke omega a kalipere og rekord 2,2i skiver. De er ventilerte, og fire bolt, og passer rett på. Etter det jeg har forstått er omega kaliperen bedre enn 2,2kaliperen, men den biter ofte litt feil på skivene, (i overkant) Men de burde holde til 150hk med orginale trommler bak. Setter en skiver bak så må en bytte bremsepumpe, men da burde det holde til 200hk. Kammeraten min fikk rally bilen sin gjennom EU'n hos Opel, med denne løsningen, og han har ikke skiver bak engang. Tror kanskje det kan lønne seg å bruke en enda litt grøvre kaliper, Manta A TE, commodore GSE ol, har grove kalipere, men tror ikke ne får tak i slike skiver lengre, kan bli dyrt...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godkjent med omega cal og 2.2 skive og ? 2.2 cal er jo vrient å få tak i brukt.

he he.. kan skaffe jeg. Omega, eller Rekord 2,2i. Er mange av dem bortover på huggerne da.

Men skal bruke et av parene selv. Men er ikke sikker på hva som er best å bruke. Omega kaliperen virker bedre, men det spørs jo på hvor godt den klyper... noen som veit?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo å bruke omega a kalipere og rekord 2,2i skiver. De er ventilerte, og fire bolt, og passer rett på. Etter det jeg har forstått er omega kaliperen bedre enn 2,2kaliperen, men den biter ofte litt feil på skivene, (i overkant) Men de burde holde til 150hk med orginale trommler bak. Setter en skiver bak så må en bytte bremsepumpe, men da burde det holde til 200hk. Kammeraten min fikk rally bilen sin gjennom EU'n hos Opel, med denne løsningen, og han har ikke skiver bak engang.

Finnes det noen side på denne bilen? Er bare så mye effekt det vil dreie seg om i første omgang uansett, og om jeg har en godkjent liknende bil å vise til når denne skal godkjennes hadde det vært konge. Får bare rote frem et par omega calipere da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider