Gå til innhold

Lekker bremseveske

Ranger emnet

eff

Anbefalte innlegg

Jeg har en golf 85 mod. 1,6l også har nippelen der man tapper bremseveske på det ene bakhjulet begynt å lekke, går ikke ann å få stramet den. Regner med at gjengene er gåen, men lurer på om det kanskje går ann å bare bytte nippel..? Noen som kan hjelpe meg med dette?

Må jeg kanskje bytte hele trommelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en golf 85 mod. 1,6l også har nippelen der man tapper bremseveske på det ene bakhjulet begynt å lekke, går ikke ann å få stramet den. Regner med at gjengene er gåen, men lurer på om det kanskje går ann å bare bytte nippel..? Noen som kan hjelpe meg med dette?

Må jeg kanskje bytte hele trommelen?

Du kan gå på høggern å finne en ny nippel og bytte denne meget mulig att gjengene har gått i stykker og da bare skrur du av hele trommelen dette er veldig lett og ikke noe problem bare finn deg en trommel der nippelen kan løsnes hehe

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexybam

Skal vel, som sagt bare være å bytte bremsesylinder(som var problemet i min) og lufte bremsene etterpå. Eventuellt å bytte nippel å lufte, lufting er veldig enkelt. Fyll på å pump bremsene til det er en ren stråle som kommer av nippelen å stram igjen.

Annen måte å gjøre det på :

Fest en slange til nippelen, legg denne i en bøtte med vann, og pump til luftboblene slutter å komme ut av slangen. Så strammer man nippelen.

Ikke rare jobben :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte i går - pris= 8,75 kr. Tull å hente nippel på høgger. Om gjengene er gåene i bremsesylinder - bytt den også, ikke så mye jobb, og koster under 100 lappen om jeg ikke tar feil.

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider