eff Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Jeg har en golf 85 mod. 1,6l også har nippelen der man tapper bremseveske på det ene bakhjulet begynt å lekke, går ikke ann å få stramet den. Regner med at gjengene er gåen, men lurer på om det kanskje går ann å bare bytte nippel..? Noen som kan hjelpe meg med dette? Må jeg kanskje bytte hele trommelen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brille2k Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Jeg har en golf 85 mod. 1,6l også har nippelen der man tapper bremseveske på det ene bakhjulet begynt å lekke, går ikke ann å få stramet den. Regner med at gjengene er gåen, men lurer på om det kanskje går ann å bare bytte nippel..? Noen som kan hjelpe meg med dette?Må jeg kanskje bytte hele trommelen? Du kan gå på høggern å finne en ny nippel og bytte denne meget mulig att gjengene har gått i stykker og da bare skrur du av hele trommelen dette er veldig lett og ikke noe problem bare finn deg en trommel der nippelen kan løsnes hehe Lykke til Siter Min Link om mitt prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=771629#post771629 Mine Modell Biler... http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1735563#post1735563 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 En sånn nippel koster vel ikke mer enn 20kr ny fra en bilrekvisita butikk. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 viss gjengene er gåen i "trommelen" er det jo null problem å bytte bremse-cylinder. Koster sikkert 150kr på biltema. Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sexybam Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Skal vel, som sagt bare være å bytte bremsesylinder(som var problemet i min) og lufte bremsene etterpå. Eventuellt å bytte nippel å lufte, lufting er veldig enkelt. Fyll på å pump bremsene til det er en ren stråle som kommer av nippelen å stram igjen. Annen måte å gjøre det på : Fest en slange til nippelen, legg denne i en bøtte med vann, og pump til luftboblene slutter å komme ut av slangen. Så strammer man nippelen. Ikke rare jobben :) Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 kjøpte i går - pris= 8,75 kr. Tull å hente nippel på høgger. Om gjengene er gåene i bremsesylinder - bytt den også, ikke så mye jobb, og koster under 100 lappen om jeg ikke tar feil. Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg