Gå til innhold

Girkasse?


Ok`n

Anbefalte innlegg

Det kom først i dag, hadde kjøyrt ei stund....når eg girer fra 1 til 2 elle omvendt så får eg ein slik bomgiring lyd(bomgirer ikkje:)),høyrest ut som det skjærer sikkelig i kassen?

Er dette eit typisk primera problem eller kansje for lite girolje på n?

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er 5 giret som ligger høyest i kassen så lite oljenivå merkes først på det giret.

Men selvsagt, er verdt å prøve å toppe opp oljenivået men det ligner veldig på slitt clutch eller synk ringer i kassen..

 

parker, sett bilen i 3 gir og hold motoren på 3000 rpm. Slipp så ut clutchen brått.. Kveles den momentant eller slurer den endel før den stopper?

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er 5 giret som ligger høyest i kassen så lite oljenivå merkes først på det giret.

Men selvsagt, eg verdt å prøve å toppe opp oljenivået men det ligner veldig på slitt clutch eller synk ringer i kassen..

 

parker, sett bilen i 3 gir og hold motoren på 3000 rpm. Slipp så ut clutchen brått.. Kveles den momentant eller slurer den endel før den stopper?

Eee. Vil rette litt på det du sier her. IKKE stopp bilen helt, ellers kan du få ett kostbart ras i kassa. Kjør heller i 3 gir og gi full gass, deretter trykk inn cluthen og slipp fort. Turtallet skal synke fort ned. Vis turtallet synker sakte eller vil ikke synke helt ned, så er cluthen din dårlig. Men hüsk og juster den før du tester..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåååh.. smaken er som baken.. dette er måten alle verksteder jeg har vært borti sjekker på.. 3gir gir så liten motstand at det ikke er enorm påkjenning.. men men

 

Sjekk hvordan du vil.. pointet er å finne ut om clutchen slurer.. hvis den slurer minimalt trenger du ikke merke det under kjøring med giringen blir vrien

 

Uansett.. sjekk disse tingene før man antar masse annet

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm,får teste det ut i kveld og sjå om noe av det funker...ivertfall igår kveld så kom ikke den lyden om eg girte seint,kun om det va noe lunde raskt...har gira raskt før uten at den lyden har komt da! irriterende sak!! :mad:

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... står den i Moss. Det er 40 min unna her det :) Du får vel prøveskilter på hva som helst vel? eller?

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... Nå ble jeg veldig usikker her. Men om man sier at man låner metall skilt av en butikk så er vel ikke de pliktige til å sjekke at den er EU ok før de setter på skilta. Men skal jeg være ærlig så aner jeg ikke. Men jeg vil tro at man kan få prøveskilt på nesten hva som helst. Men så tror jeg på ganske mye rart også ;)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår