TAm Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Var ute og luftet Trans Amen min i går. Oppdaget at det virker som om det er noe galt med diff sperra. Ved svinger i lav fart virker det som om jeg kjører med stiv aksel bak (100% sperre) , blir litt brytninger i bilen. Noen teorier. Har ikke peiling på denne delen av bilen. Har skrudd på alt bortsett fra bakakselen.. Det er en 1975 Tran Am med original limited slip diff. Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 En kamerat av meg hadde engang en BMW 3-serie med diff (brems eller sperre, vet ikke). Vi opplevde akurat det samme med den og da var diffen gått istykker. Dette var en gammel BMW. '84 modell eller deromkring. Vet ikke om det er samme opplegg. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Har den stått lenge da? Mener å ha hørt de kan "sette" seg hvis de står lenge. Er det tilsetning i oljen for limited slip? Hadde funnet en stor plass og kjørt litt 8 tall for å se om den slapp taket. (Etter å ha sjekket oljenivået) Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet Juni 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Bilen går 50 mil i året...Har stått lenge. Det er riktig olje på den men den er veldig gammel. Skal ta et oljeskift på diffen for å se om det hjelper. Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Finnes det bilder av bilen din noen plass på nett? Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet Juni 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Nei,men du ser baken på den på Neonmmufflers BMW 335 prosjekt sider. På de helt første bildene der. Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Så det bildet ja. :) Leita i dine tidligere tråder. Er det i Bjugn du bor? Hadde vert moro å sett den. Er en tur hos svigerinne i Råkvåg nå, ikke lange biten da. Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Fa tatt noen bilder av bilen da! :D Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Så det bildet ja. :) Leita i dine tidligere tråder. Er det i Bjugn du bor? Hadde vert moro å sett den. Er en tur hos svigerinne i Råkvåg nå, ikke lange biten da. du må nok ned til Oslo området for å se den. Bor rett utenfor Oslo. skal se om jeg får lagt ut noen bilder av bilen snart.. Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 jeg har hørt om flere uten diffsperre, som har sperre rett før diffen ryker i tusen biter! om du skal ha ny diffbrems, sjekk feks. http://www.reiderracing.com Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juli 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2005 Har en diffa 10bolt fra 75Trans am (min bil) som jeg skal selge, er 2.41 utveksling. Er nok billigere en å bytte dif... Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet Juli 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2005 Skifter olje før jeg kjøper ny diff. Med litt flaks kan gammel olje være årsaken. Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monte carlo Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 hvor i oppegård bor du? Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet Juli 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 nær Dalens gartneri Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg