Gå til innhold

behandling med ? etter sveis...

Ranger emnet

BurnPr00f

Anbefalte innlegg

Driver å arbeider litt med turboconteineren min om dagen. -Var noen som jeg snakka med i går som sa at etter at du hadde sveisa, så skulle men ha på et eller annet middel for å beskytte sveisen...? Stemmer det at det er noe spesielt som skal til der? -Er vanlig MAG-sveiseing av plater til karosseri vi snakker om. det jeg har pleid å gjøre er:

1: Pusse ned til metallet

2: Rengjøre med rødsprit

3: Sveise

4: Bruke vinkelsliper med slipeskive og pusse ned sveisefugene sånn noenlunde.

5: Zink-Grunning

6: Vanlig grunning mot rust --> (/ rust-killer (med sånn rød farge)) Pusse litt med fint sandpapir for så et lag med vanlig grunning igjen, våt/tørrslip med fint sandpapir

7: Rengjøring med rødsprit

8: Lakk

Noen som har noen bedre metoder, så ikke bare stå der å glo -Spytt ut! :D

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å gjøre det sånn

-Sandblåse eller slipe vekk lakk og ting som kan forurense sveisen

-Kutte ut skadet del med 1mm kuttskive

-Sveise inn ny del

-Sandblåse sveis og område rundt

-(På større ting utvendig på karroseri bruker jeg å tennsparkle)

-Vaske med silikonfjerner

-Sprøyte på epoxygrunning

-Smøre på karroserikitt om det ikke er på utvendig karroseri

-Grunne/grunnarbeid/lakke osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ja, glemte å ta med at jeg sandblåser veldig mye jeg og, kjøpte ny kompressor i forrige uke, så nå har jeg to stykker, og hele gulvet i garasjen er fullt av sand :P Kutter og vekk rust og slikt med vinkelsliper / stikksag med metallblad jeg...

Tennsparkel, hva er detta for no'? Kan du forklare litt mer om det?

Karrosserikitt, hva gjør det for noe? Hva er meninga med det kittet? -Er det bare sånn for å skjule sveisefuger og ujevnheter eller?....

Har den epoxygrunningen noen spesielle egenskaper sammenliknet mot vanlig grunning?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ja, glemte å ta med at jeg sandblåser veldig mye jeg og, kjøpte ny kompressor i forrige uke, så nå har jeg to stykker, og hele gulvet i garasjen er fullt av sand :P Kutter og vekk rust og slikt med vinkelsliper / stikksag med metallblad jeg...

Tennsparkel, hva er detta for no'? Kan du forklare litt mer om det?

Karrosserikitt, hva gjør det for noe? Hva er meninga med det kittet? -Er det bare sånn for å skjule sveisefuger og ujevnheter eller?....

Har den epoxygrunningen noen spesielle egenskaper sammenliknet mot vanlig grunning?

"Tennsparkle" er Svensk og betyr tinnsparkle.

Ligger en tråd her på forumet om tinnsparkling.

Karosserikitt bruker man i plateskjøter for å hindre at vann kommer i mellom platene.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider