Gå til innhold

Usaklig irriterende lyd..

Ranger emnet

andei

Anbefalte innlegg

Tviler på at dette har noe med golf-underforumet å gjøre, men shit au.

For en tid tilbake begynte det å pipe som besatt ved venstre forhjul, og til dags dato har det i grunn bare blitt verre. Kjører ca 1 mil før de virkelige ulydene kommer, og det er ikke videre bra for streetcred'en, føler jeg.

Anyways, for meg høres det ut som om bremseklossen ligger skevt mot skiven, eller noe lignende.

Nettopp vært ute og sjekket skiver og klosser, og eksperten (han far) mener å påstå begge deler er i finfin stand, og videre at han ikke vet hva som kan forårsake dette. Det skal sies at han ikke er ekspert på området, men han mener også at det er liten sjanse for at hjullagrene har noe med det å gjøre.

Har noen en liten anelse om hva som kan forårsake noe sånt?

Andreas Kofstad

Webutvikler

http://www.comart.no

----------------------------------

'88 Golf II GL, 1.8l (nogenlunde stjålet for øyeblikket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å start den opp kjør et godt stykke uten å bruke brems (bruk brekk hvis du må) så stopper du (med brekket) og kjenner om den skiva det gjelder er varm, hvis den er det og du ikke har brukt bremsen så henger den på...

En annen måte som sikkert er lettere er å jekke den opp og snurre hjulet rundt.. sjekk om det går fritt og ledig rundt, uten ulyder..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å start den opp kjør et godt stykke uten å bruke brems (bruk brekk hvis du må) så stopper du (med brekket) og kjenner om den skiva det gjelder er varm, hvis den er det og du ikke har brukt bremsen så henger den på...

Den ble ikke noe uvanlig varm, men så kom jeg til å tenke på at den kanskje ikke ville gå ordentlig tilbake, og det stemte med det jeg så. Fant fort ut at å bremse ikke var det samme når klossen var der den skulle.

Smurt det hele med en blanding jeg ikke helt vet hva er, så får man bare se om det har noen innvirkning. Virket som om den gikk lenger ut enn før, men fortsatt ikke helt.

Får kjøpe nytt pakningsett og dill om det ikke skulle fungere noe bedre :)

Andreas Kofstad

Webutvikler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble ikke noe uvanlig varm, men så kom jeg til å tenke på at den kanskje ikke ville gå ordentlig tilbake, og det stemte med det jeg så. Fant fort ut at å bremse ikke var det samme når klossen var der den skulle.

Smurt det hele med en blanding jeg ikke helt vet hva er, så får man bare se om det har noen innvirkning. Virket som om den gikk lenger ut enn før, men fortsatt ikke helt.

Får kjøpe nytt pakningsett og dill om det ikke skulle fungere noe bedre :)

Fant du ut av problemet?

Tenker nemmelig oxo det attt lydene kan komme av små stein som har klart å klemme seg fast på baksiden av dine bremmseskiver og den lille skjermen der!

Hadde nemmelig det problemet på en bil jeg hadde en gang hørtes jo ut som om hele bilen skulle dette fra hverandre foran men etter å ha rydd he mitt innunder hjulbuen fant jeg da sm¨å stein hehe

Samme gjorde en kompis av meg oxo som har nyer passat hehe ba han sjekke for dette og jepp det var småstein! Noe jævla dritt med all denna steinen som er på veia hehe

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for dårlig respons den siste tiden.

Jeg kan vel i grunn på en måte si at problemet er løst - bilen ble nemlig stjålet fra Eidsvoll Verk-stasjon natt til i dag (mest sanns.).

Det bringer meg over til et annet spørsmål - når jeg ber om at delkasko skal fjernes, gjøres endringen med en gang, eller kan det ta tid? Kameraten min sier han fikk beskjed om at dette ikke ble gjort før om mange måneder.

Kjedelig å sitte igjen med gjeld og inget fremkomstmiddel :)

Meld gjerne ifra om dere ser en blå 2'er golf med PX26660 som kjennemerke ;)

Andreas Kofstad

Webutvikler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for dårlig respons den siste tiden.

Jeg kan vel i grunn på en måte si at problemet er løst - bilen ble nemlig stjålet fra Eidsvoll Verk-stasjon natt til i dag (mest sanns.).

Det bringer meg over til et annet spørsmål - når jeg ber om at delkasko skal fjernes, gjøres endringen med en gang, eller kan det ta tid? Kameraten min sier han fikk beskjed om at dette ikke ble gjort før om mange måneder.

Kjedelig å sitte igjen med gjeld og inget fremkomstmiddel :)

Meld gjerne ifra om dere ser en blå 2'er golf med PX26660 som kjennemerke ;)

Delkasko'en skal vare til neste gang du betaler forsikring. om du ikke har avtalt noe annet med selskapet.

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delkasko'en skal vare til neste gang du betaler forsikring. om du ikke har avtalt noe annet med selskapet.

Takk, det stemmer jo selvfølgelig.. Mao. sliter jeg.

Satse på at den blir funnet uten store manglene, så kanskje jeg kan få den i stand..

Det positive er jo nå at jeg slipper å bekymre meg for irriterende lyd!

(kanskje de kvitter seg med den pga. akkurat det..)

Andreas Kofstad

Webutvikler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævler.

Da jeg sjekket stasjonen bilen sto på, sto det en annen golf der, og mine mistanker var sanne; de hadde byttet bilen min mot den (golfen), som de hadde funnet på Eidsvoll stasjon.

Fikk heldigvis tak i frøkna som eide bilen, og hun var jo glad til (selv om cd-spiller var tatt, og tenningsdrit og slikt var herpa)

Satser på at kameraene på stasjonen (eidsvoll) har fått med seg hvem, så jeg kan kyle et stag av ukjent tykkelse inn i endetarmen på han/henne/de.

Andreas Kofstad

Webutvikler

Lenke til kommentar
Del på andre sider