Gå til innhold

Volvo 16V motorer

Ranger emnet


vectra.turbo

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vet ikke noe om volvo's 2.3l turbo men har selv en 2.0l turbo (b204gt)

Denne motoren er levert til land med spesielle avgifter for motorvolum som for eksempel italia og frankrike. Motoren har originalt 200 hk og er dermed en artig motor å ha både for de den går bra å for de det ikke finnes så mange av den. Hvis det er noe mer du lurer på angående denne motoren kan du bare spørre. skal svare så godt jeg kan.

 

mvh

Roar :driving :biker

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drittmotor syns nå jeg...koster mer enn det smaker.

 

Reg-reimbytte er et reint helvete... 3 register-reimer som må byttes...! Og når reg-reimsettet koster over 3500 kroner, da syns jeg ikke det lønner seg å bruke motoren engang, ihvertfal for oss dødelige :)

 

Men, monterer man turbo og slikt på de, så har man et helt annet utgangspunkt, nemlig : Hard Trimming Devil hehe

 

Men,men, nok om meningsytringene mine :P

 

2.0Liter'n er levert orginalt med turbo, det vet jeg(men uten IC?). 2.3 liter'n har aldri vært levert med turbo, og finnes i enkelte 740 GLT fra 88 og oppover.

Disse var poulære i tyskland, og på http://www.mobile.de så finner man haugevis med disse motorene.. :)

 

Mvh

Lars

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drittmotor syns nå jeg...koster mer enn det smaker.

 

Reg-reimbytte er et reint helvete... 3 register-reimer som må byttes...! Og når reg-reimsettet koster over 3500 kroner, da syns jeg ikke det lønner seg å bruke motoren engang, ihvertfal for oss dødelige :)

 

Men, monterer man turbo og slikt på de, så har man et helt annet utgangspunkt, nemlig : Hard Trimming Devil hehe

 

Men,men, nok om meningsytringene mine :P

 

2.0Liter'n er levert orginalt med turbo, det vet jeg(men uten IC?). 2.3 liter'n har aldri vært levert med turbo, og finnes i enkelte 740 GLT fra 88 og oppover.

Disse var poulære i tyskland, og på http://www.mobile.de så finner man haugevis med disse motorene.. :)

 

Mvh

Lars

 

 

er ic på 2.0 literen

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drittmotor syns nå jeg...koster mer enn det smaker.

 

Reg-reimbytte er et reint helvete... 3 register-reimer som må byttes...! Og når reg-reimsettet koster over 3500 kroner, da syns jeg ikke det lønner seg å bruke motoren engang, ihvertfal for oss dødelige :)

 

Men, monterer man turbo og slikt på de, så har man et helt annet utgangspunkt, nemlig : Hard Trimming Devil hehe

 

Men,men, nok om meningsytringene mine :P

 

2.0Liter'n er levert orginalt med turbo, det vet jeg(men uten IC?). 2.3 liter'n har aldri vært levert med turbo, og finnes i enkelte 740 GLT fra 88 og oppover.

Disse var poulære i tyskland, og på http://www.mobile.de så finner man haugevis med disse motorene.. :)

 

Mvh

Lars

 

Er da bare en register reim,derre balanseakseldrittn er jo bare å fjerne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da bare en register reim,derre balanseakseldrittn er jo bare å fjerne..

 

hehe, du har fremdeles 2 igjen :P er 3 reimer på den motoren... har tegning av den i Haynes-boka mi.

-EN til kam-akselene.

-EN til Balanse-akselen

-Og EN til Servo, vannpumpe og slikt...

 

Syns det er nok reimer jeg ass..og de skal gå sikk-sakk.. opp og ned...hit og dit... jeg syns SYND på den mekanikeren som får den jobben.. hehe :D

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du har fremdeles 2 igjen :P er 3 reimer på den motoren... har tegning av den i Haynes-boka mi.

-EN til kam-akselene.

-EN til Balanse-akselen

-Og EN til Servo, vannpumpe og slikt...

 

Syns det er nok reimer jeg ass..og de skal gå sikk-sakk.. opp og ned...hit og dit... jeg syns SYND på den mekanikeren som får den jobben.. hehe :D

Men fortsatt bare ÈN reg.reim!!

Den andre er vannpumpereim..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fortsatt bare ÈN reg.reim!!

Den andre er vannpumpereim..

 

Gjør det det hele noe bedre? hehe, like dyrt uansett ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår