Gå til innhold

hva er forselen på en volvo 940 lavtryks tubo å en høytryks turbo ??

Ranger emnet

bamj

Anbefalte innlegg

hava er forselen på en volvo 940 lavtryks turbo b230 FK å en volvo 940 høytryks turbo b230 ft ?? sån uten om ladetryket ?? er det no forsel på turbo stempel råder kopresjon topp kan bensin pumpe besnin regulator ?? hva er egentlig den vesentlige forselen ??

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun ladetrykket som skiller de to.. Er forskjellige wastegate'er (eller hva det nå heter, den greia som bestemmer ladetrykket..) på de to... Bortsett fra det er de identiske..

akuart takk skal du ha =)

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun ladetrykket som skiller de to.. Er forskjellige wastegate'er (eller hva det nå heter, den greia som bestemmer ladetrykket..) på de to... Bortsett fra det er de identiske..

I Volvo Vadis står det at FK og FT har to forskjellige turboer...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Men ser du litt nøyere på de enn bare bestillingsnr. så er det bare trykklokka som er forskjellig.

Bytt trykklokke på Lavtrykkaren, og juster trykket du..

Ante meg at det var noe sånt som var årsaken ja... gadd ikke å studere det så nøye ;) Så det er altså kun trykklokka som gjør at turbotrykket på FK "slår inn" tidligere enn på FT?

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider