Gå til innhold

H&R eller Eibach?

Ranger emnet

Baldrick

Anbefalte innlegg

Originally posted by Baldrick

Skal kjøpe senkefjærer til Passaten min, hva bør jeg kjøpe, H&R eller Eibach? Prisen er omtrent den samme og på papiret skal de senke ca. like mye.

på nissan er det slik (iallefall på primera og 200sx):

h&r blir stivest, men senker ikke helt det de oppgir, pluss at det senker ulikt foran og bak.

Eibach senker perfekt, men er da noe mjukere...

så pick your choice;) stivhet eller utseende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo faktisk hatt både H&R og Eibach, men på vidt forskjellige biler så det er vanskelig å sammenligne mot hverandre. Men min erfaring var litt lik det som ble sagt:

S6 med Eibach:

Senket likt forran og bak, men var kanskje litt for myk og bilen var relativt høy

Vento med H&R (komplett med demper/fjærer):

Relativt stiv, senket mer bak enn den skulle, forran var den OK.

Polo med justerbart H&R:

Greit på de fleste måter

Jeg synes bilen kjøremessig er veldig bra nå med org sportsunderstell, men vil ha først og fremst ha den lavere, så det er hovedmålet mitt.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

på nissan er det slik (iallefall på primera og 200sx):

h&r blir stivest, men senker ikke helt det de oppgir, pluss at det senker ulikt foran og bak.

Eibach senker perfekt, men er da noe mjukere...

så pick your choice;) stivhet eller utseende...

H&R senker ulikt sier du, er det vanligvis slik at det senker mere bak enn foran? I såfall synest jeg at det er en fordel for mitt vedkommende, bilen er såpass lav fremme i fra før, er litt redd for bunnpanne, og girkasse!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...må tenke på at du får senkesett som faktisk SKAL senke ulikt forran og bak.

Til eksempel på BMW E30 får man sett som senker 60/60 og 60/40 osv..

Dette må man nesten velge selv.. Jeg har selv 60/60 sett på min, men det sies at på E30 setter bilen seg bedre på veien med 60/40, så får se om jeg tester dette!

Mye å velge i ute på markedet! Men om du vil ha max utbytte, så kjøp justerbart da vell! =)

:o

BMW POWER - GO FAST!

www.bmwpower.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å finne ut litt.. og dem som virker som om dem har peiling sier at H&R selger generelle fjærer. Dem bare mekker en bunke fjærer med forskjellige specs, og så selger de closest match til hver bil med tanke på akseltrykket.

Eibach mekker i større grad fjærer til hver enkelt bil. altså at dem er bedre avstemt. Dem er litt mykere, men er sansynligvis ment å brukes sammen med gassdempere.

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har FK automotive på min E36 (60/40) komplett med dempere/fjører

dette er både lavt og stivt , Veldig fornøyd!

men den er litt lavere bak en 40mm sidne jeg har 2 subber til sammen på 45kg :\

men ellers så kommer senke skåler nærmeste framtid (fredag)

blir senka 70mm.....det bør vell hålle?

+ prisen er særdeles ikke noe og klage på

se her:

http://www.czt.no

eller

http://www.fk-automotive.de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by A3TQ

H&R senker ulikt sier du, er det vanligvis slik at det senker mere bak enn foran? I såfall synest jeg at det er en fordel for mitt vedkommende, bilen er såpass lav fremme i fra før, er litt redd for bunnpanne, og girkasse!:)

jepp, senka mer bak. ser helt latterlig ut da, at rompa 'henger' på en måte.... eneste som duger er coilovers ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt fortalt at sportsunderstell på Passat = Eibach Prokit, dvs de fjærene jeg vurderte å kjøpe. Så dersom dette stemmer så er jeg jo like langt, eller kanskje enda kortere da jeg dermed sikkert må kjøpe coilover for å få bilen ned i sånn halvvegs passelig høyde...

Her er bilen slik den er idag, med sportsunderstell og vinterdekk:

post-160-13804851033501_thumb.jpg

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Har blitt fortalt at sportsunderstell på Passat = Eibach Prokit, dvs de fjærene jeg vurderte å kjøpe. Så dersom dette stemmer så er jeg jo like langt, eller kanskje enda kortere da jeg dermed sikkert må kjøpe coilover for å få bilen ned i sånn halvvegs passelig høyde...

Kan sikkert stemme at det er Eibach som leverer orginal senk til din bil.

Så da vet du jo hvordan de føles. Men det er godt mulig at Eibach leverer kit som senker

forskjellig da. Hvis du er fornøyd med Eibachene ellers mener jeg.

Noe å sjekke opp? Bør vel stå et sted hvor mye din er senket?

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider