Baldrick Skrevet Mars 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 Skal kjøpe senkefjærer til Passaten min, hva bør jeg kjøpe, H&R eller Eibach? Prisen er omtrent den samme og på papiret skal de senke ca. like mye. Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet Mars 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 Originally posted by Baldrick Skal kjøpe senkefjærer til Passaten min, hva bør jeg kjøpe, H&R eller Eibach? Prisen er omtrent den samme og på papiret skal de senke ca. like mye. på nissan er det slik (iallefall på primera og 200sx): h&r blir stivest, men senker ikke helt det de oppgir, pluss at det senker ulikt foran og bak. Eibach senker perfekt, men er da noe mjukere... så pick your choice;) stivhet eller utseende... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antheus Skrevet Mars 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 Har hatt Eibach på noen av gamle bilene mine, og har ikke noe problem med og anbefale det merket. Har aldri prøvd H&R så jeg har ikke det store sammenlignings grunnlaget. Men Eibach har ikke virket på noen annen måte en perfekt for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet Mars 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 Jeg har jo faktisk hatt både H&R og Eibach, men på vidt forskjellige biler så det er vanskelig å sammenligne mot hverandre. Men min erfaring var litt lik det som ble sagt: S6 med Eibach: Senket likt forran og bak, men var kanskje litt for myk og bilen var relativt høy Vento med H&R (komplett med demper/fjærer): Relativt stiv, senket mer bak enn den skulle, forran var den OK. Polo med justerbart H&R: Greit på de fleste måter Jeg synes bilen kjøremessig er veldig bra nå med org sportsunderstell, men vil ha først og fremst ha den lavere, så det er hovedmålet mitt. Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet Mars 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 Originally posted by Essex på nissan er det slik (iallefall på primera og 200sx): h&r blir stivest, men senker ikke helt det de oppgir, pluss at det senker ulikt foran og bak. Eibach senker perfekt, men er da noe mjukere... så pick your choice;) stivhet eller utseende... H&R senker ulikt sier du, er det vanligvis slik at det senker mere bak enn foran? I såfall synest jeg at det er en fordel for mitt vedkommende, bilen er såpass lav fremme i fra før, er litt redd for bunnpanne, og girkasse!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Mars 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 mitt H&R "40mm" senkesett senka 40mm foran og 20 bak.... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet Mars 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 Originally posted by TG1 mitt H&R "40mm" senkesett senka 40mm foran og 20 bak.... Er det litt lotteri ute og går når man kjøper H&R altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwpower.no Skrevet Mars 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 ...må tenke på at du får senkesett som faktisk SKAL senke ulikt forran og bak. Til eksempel på BMW E30 får man sett som senker 60/60 og 60/40 osv.. Dette må man nesten velge selv.. Jeg har selv 60/60 sett på min, men det sies at på E30 setter bilen seg bedre på veien med 60/40, så får se om jeg tester dette! Mye å velge i ute på markedet! Men om du vil ha max utbytte, så kjøp justerbart da vell! =) :o Siter BMW POWER - GO FAST! www.bmwpower.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet Mars 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 Jeg har prøvd å finne ut litt.. og dem som virker som om dem har peiling sier at H&R selger generelle fjærer. Dem bare mekker en bunke fjærer med forskjellige specs, og så selger de closest match til hver bil med tanke på akseltrykket. Eibach mekker i større grad fjærer til hver enkelt bil. altså at dem er bedre avstemt. Dem er litt mykere, men er sansynligvis ment å brukes sammen med gassdempere. Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mars 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 Har H&R og min er senka 70mm og 100 mm bak for at det skal være likt.... Er justerbart da... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FK_Bimmer Skrevet Mars 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 Jeg har FK automotive på min E36 (60/40) komplett med dempere/fjører dette er både lavt og stivt , Veldig fornøyd! men den er litt lavere bak en 40mm sidne jeg har 2 subber til sammen på 45kg :\ men ellers så kommer senke skåler nærmeste framtid (fredag) blir senka 70mm.....det bør vell hålle? + prisen er særdeles ikke noe og klage på se her: http://www.czt.no eller http://www.fk-automotive.de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by A3TQ H&R senker ulikt sier du, er det vanligvis slik at det senker mere bak enn foran? I såfall synest jeg at det er en fordel for mitt vedkommende, bilen er såpass lav fremme i fra før, er litt redd for bunnpanne, og girkasse!:) jepp, senka mer bak. ser helt latterlig ut da, at rompa 'henger' på en måte.... eneste som duger er coilovers ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Har blitt fortalt at sportsunderstell på Passat = Eibach Prokit, dvs de fjærene jeg vurderte å kjøpe. Så dersom dette stemmer så er jeg jo like langt, eller kanskje enda kortere da jeg dermed sikkert må kjøpe coilover for å få bilen ned i sånn halvvegs passelig høyde... Her er bilen slik den er idag, med sportsunderstell og vinterdekk: Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndySix Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Baldrick Har blitt fortalt at sportsunderstell på Passat = Eibach Prokit, dvs de fjærene jeg vurderte å kjøpe. Så dersom dette stemmer så er jeg jo like langt, eller kanskje enda kortere da jeg dermed sikkert må kjøpe coilover for å få bilen ned i sånn halvvegs passelig høyde... Kan sikkert stemme at det er Eibach som leverer orginal senk til din bil. Så da vet du jo hvordan de føles. Men det er godt mulig at Eibach leverer kit som senker forskjellig da. Hvis du er fornøyd med Eibachene ellers mener jeg. Noe å sjekke opp? Bør vel stå et sted hvor mye din er senket? Siter mvh Andy 2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs) www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calib'R Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Har tenkt litt på Eibach selv. Hva er prisene på de forskjellige fjær-settene? Tenkte da å senke 40mm. Siter BRENN !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg