Gå til innhold

H&R eller Eibach?

Ranger emnet


Baldrick

Anbefalte innlegg

Originally posted by Calib'R

Har tenkt litt på Eibach selv.

Hva er prisene på de forskjellige fjær-settene? Tenkte da å senke 40mm.

 

hellanor selger Eibach fjærer! Søk på nett, så finner du frem, husker ikke siden i hue. Oversiktlig side hvertfall.

 

h&r er som regel noe billigere enn Eibach. mellom 2-3000 blir det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min bil fikk jeg hos samme forhandler pris på 2700 for H&R og 3300 for Eibach. Hos annen forhandler fikk jeg pris på 3000 for Eibach...

 

Så Eibach er nok litt dyrere enn H&R, men uansett vil prisen variere ganske så mye fra bil til bil. Til en "vanlig" bil vil nok prisen på Eibach fjærer ligge på ioverkant av 2000 og for H&R i underkant.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

 

jepp, senka mer bak. ser helt latterlig ut da, at rompa 'henger' på en måte.... eneste som duger er coilovers ;)

Litt av grunnen til at jeg synest at det kan være fordel, er at slik den er nå, så er det større klaring mellom hjul og hjulbue bak, enn foran. Tenkte med mer senk bak at det muligens kunne blitt utgjevnet. Er jo enig i at hengeræv ser latterlig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Har blitt fortalt at sportsunderstell på Passat = Eibach Prokit, dvs de fjærene jeg vurderte å kjøpe. Så dersom dette stemmer så er jeg jo like langt, eller kanskje enda kortere da jeg dermed sikkert må kjøpe coilover for å få bilen ned i sånn halvvegs passelig høyde...

 

Her er bilen slik den er idag, med sportsunderstell og vinterdekk:

Jeg har ikke peiling, så jeg spør: Hva er egentlig coilover?? Kan du utføre små justeringer med høyden med de? Er de lovlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det coilover egentlig betyr,er vel at fjæra ligger utenpå demperen (derav ordet coilover)...

det som menes her er vel et justerbart senkesett (gewindefahrwerk på tysk)..

der du kan skru på fjærbeinet sånn at bilen får ønsket høyde (og stivhet dersom du kjøper med justerbare dempere).

 

det er like (u)lovlig som vanlige senkefjærer,alt etter om de er TÜV-godkjent eller ikke... men de fleste er vel det.. :)

 

edit: yeeey,min post nr.400 :D ;) tongue.gif

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...

Vekker liv i denne gamle tråden da jeg trenger tips til fjærer

 

Jeg har hatt planer om å kjøpe Eibach over lengre tid, helt til jeg får noen tips om H&R fjærer. Så nå er jeg usikker. Noen som har testet de?

 

Det jeg vil ha er en bil jeg kan bruke på norske veier, men som ser lav ut (Ikke så mye senk) Den skal bli stivere, men ikke stein hard. 

 

PS: Justerbart vil jeg ikke snakke om nå. Hold dere til senkefjærer

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår