AUGU Skrevet Mars 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 jeg har problemer med forgasseren min!!! ledningen til tommgangs ventilen har løsnet å jeg har ikke anelse hvor den skal festes!! der den sto fast er nestn under forgasseren nærmest motor blokka. så jeg lurte på noen kunne fortelle meg hvordan den ser ut eller hvor den ligger hadde ikke gjort noen om noen kunne postet ett bilde av den!! en annen ting er hvor mange volt skal den ha?? jeg måler bare 0,8v til ventilen er det rett eller for lite?!?!?!? Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Mars 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 På passaten min er det 2E2 gasser, det er en 1800 hva slags gasser har du? lettere og hjelpe hvis man vet hva slags gasser det er.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mars 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 hmm du som har 2e2 gasser,hvor stiller man tomgangsturtallet på denne? ligger altfor lavt nå 5-600:/ Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUGU Skrevet Mars 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 er ikke sikker er di gammle pearbruk eller nå sånn!! samme som på gammle bmwer! Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chris Skrevet Mars 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 Originally posted by turbokano hmm du som har 2e2 gasser,hvor stiller man tomgangsturtallet på denne? ligger altfor lavt nå 5-600:/ Tomgangen justerer du med en 13mm nøkkel bak på forgasseren. På venstre side når du står foran bilen.:) Siter www.teamvolkswagen.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Mars 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 gjør det enkelt for deg sjøl.. dra en ledning fra tomgangsventilen og bort på en ledig på coilen.. dermed har den pluss når du har tenning.. og problemet er løst. var hvertfall sånn jeg gjorde det på min, og den går jammen enda. tomgangen er fortsatt litt galen, ligger jevnt på 1000 + 100 omdr. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Mars 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 turbokano: 13mm som chris sier.. :) Trodde du hadde mekka mye på gassern jeg. Åssen går det med passaten din litt nysjerig på den jeg.. sendte deg en PM men fikk ikke no svar :( projektRUST samme gjorde jeg, dro en fra coilen.. funka fett det.. har du gasser ell insprut? har du gasser kan det være bare den dåsa foran på gassern som er gåen.. den du juster tomgangs turtallet på.. den var gåen hos meg :( den koste faktisk 3k ny! Kan være membranen inni der som det er hull i.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUGU Skrevet Mars 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 jeg skal teste å sette spenning på tomgansventilen å høreom den klikker har er en helt likens fungerende forgasser i tilfelle jeg skulle trenge deler!! Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Mars 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 passatkara: jeg har en 2e2 vergasar på golf nr 1.. trepunktsdåsa slutta å virke den også, men den kom seg når jeg fikk gitt den pluss fra coilen. jeg har også en bra oppspist gæsarpakning, så til tider trekker den litt friskluft og går litt ujevnt.. og en sjelden gang så nekter den å holde seg på tomgang. men gidder jeg bruke peng på en ny pakning? njet! det som ellers er standard på slike gæsare er at all vakuum og gummislanger som finnes rundt de pleier å være så morken og jævlige som det går ann..slik var det i mitt tilfelle også. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Mars 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 Originally posted by projektRUST passatkara: jeg har en 2e2 vergasar på golf nr 1.. trepunktsdåsa slutta å virke den også, men den kom seg når jeg fikk gitt den pluss fra coilen. jeg har også en bra oppspist gæsarpakning, så til tider trekker den litt friskluft og går litt ujevnt.. og en sjelden gang så nekter den å holde seg på tomgang. men gidder jeg bruke peng på en ny pakning? njet! det som ellers er standard på slike gæsare er at all vakuum og gummislanger som finnes rundt de pleier å være så morken og jævlige som det går ann..slik var det i mitt tilfelle også. Flens pakninga koster jo ikke mere en 300-400 hundre.. har min 2 pakning nå.. hehe første gang den rauk var jeg og dama på fest.. og måtte gå hjem klokka 2 på natta.. det var ikke kult. hehe slangen til bremseforsterkern er ganske vanlig.. nede ved klemma.. jævli vrient og se... har roki på både min bil og delbilen min.. der sug det "frisk luft" som du si.. Altså dåsa der turtall skruen sitt på 13mm har du gitt den + fra coilen ? er ikke den jeg mente... Den er jo "vakum" styrt... er de to "boksene" ova for.. med bi metall fjør inni.. tar du av ledninga på den ene sier det klikk når du sett den på.. på den andre må du måle.. bare ta + fra coil og - fra gasser, gasser er jorda til blokka.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUGU Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 passer en forgasser/innsug fra en golf 1 1.1liter på min golf 2 1.6 liter`?? Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 var ikke +12 direkte til dåsa nei, men vakumklokka som styrer den, som du sier :) 3-400 er mye peng det..hehe! om du har så mange pakninger kan du vel gi en til meg.. ;p kjører du bil til fest? du vet vel at det ikke er lov å kjøre bil med mer enn 02% alkohol i blodet? hadde problem med sprukken gummi på slangen fra bremseforsterkeren og ned på innsuget jeg også.. den plystra som ei kjerring i motvind.. ikke rart bilen gikk ujevt som F en stund. men litt svart elektrikerteip fikset det problemet, er ikke så sinnsykt vakuum heller.. (jeg kjøpte ny slange etter en ukes tid til og med).. augu: jeg er ikke sikker på om du får på innsuget fra en 1er 1.1 på en 2er 1.6.. men man vet jo aldri.. sjekk ETKA :-) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by projektRUST var ikke +12 direkte til dåsa nei, men vakumklokka som styrer den, som du sier :) 3-400 er mye peng det..hehe! om du har så mange pakninger kan du vel gi en til meg.. ;p kjører du bil til fest? du vet vel at det ikke er lov å kjøre bil med mer enn 02% alkohol i blodet? hadde problem med sprukken gummi på slangen fra bremseforsterkeren og ned på innsuget jeg også.. den plystra som ei kjerring i motvind.. ikke rart bilen gikk ujevt som F en stund. men litt svart elektrikerteip fikset det problemet, er ikke så sinnsykt vakuum heller.. (jeg kjøpte ny slange etter en ukes tid til og med).. augu: jeg er ikke sikker på om du får på innsuget fra en 1er 1.1 på en 2er 1.6.. men man vet jo aldri.. sjekk ETKA :-) hehe har bare 2 pakninger som er hele og det er fint og ha. veit aldri hva som skjer :) Hehe "dont drink and drive bob -> SR" hehe neida bare dama som drakk da. min gikk også jævli ujevnt og rart.. det er ikke noe kult :( rart om insuget fra en 1.1 passer til 1.6.. bare ringe på et vw audi verksted det.. og høre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi coupe Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by AUGU passer en forgasser/innsug fra en golf 1 1.1liter på min golf 2 1.6 liter`?? det kan du glemme det er ikke likt i det hele tatt........har innsug med gasser til 1.6 liggende jeg....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUGU Skrevet Mars 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2003 hva skal du ha for deT? Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg