Gå til innhold

alfa romeo alfetta

Ranger emnet


Einar V

Anbefalte innlegg

Alfetta er ikke den peneste alfaen som finnes..men sikkert kjempemorsomme biler med gode motorer..og boxern er kjent for fin lyd..

 

Skal du ha deg alfa?

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en Alfetta GTV og som er sportsutgaven. Motoren er en heilaliminiums rekke firer, dobble kammer, to doble Weber eller Dellorto 40 mm gassere og 130 hk orginalt. Det er veldig lett å komme til under panseret, men litt kluss å skifte bremseklosser bak.

 

Du får en kjempebil for lite penger med den bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfetta er ikke den peneste alfaen som finnes..men sikkert kjempemorsomme biler med gode motorer..og boxern er kjent for fin lyd..

 

Skal du ha deg alfa?

 

har veldig lyst på denne ja!

01- Mercedes Benz C200 Kompressor

86- Nissan Cherry 1500

[x]91- Mazda 323 GTX

[x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen.

[x]90- Vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjøp den da!Drit i hva andre sier om at den er en drittbil,rustholk,en riskobil osv.!

 

Så lenge du selv liker bilen,så er det bare å peise på!Kanskje du blir frelst også..

 

Lykke til med eventuelle bilkjøp uansett!:)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig å kontrolere er hardykoblingene under, rust, skurring ved giring til 2. giret. men til 25000 for en Alfetta vil eg tru at bilen er i flott stand. Det som du bør gjøre er å lage deg ei avstivingsplate og hive på skikkelig filter, for lyden av 2 doble 40 mm gassere som trekker gjennom et åpen filter er gøy. Siden at det er heilaluminiumsmotor tåler den ikkje bank når den er kald, men med varmkjøring før hardkjør og god service er det ingen problem med motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tranaksling, dvs motoren framme, girkassen bak med diffen, noe som bl.a. dei frontmotoriserte Ferrariene bruker. Det er derfor du bør sjekke hardyene på mellomakslingen siden den sviver med samme turtall som motoren.

 

Send meg gjerne en pm og få telefonnummeret viss du trenger meir hjelp, eller gå inn på: http://www.klubbalfaromeo.no/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår