Gå til innhold

Dynamo/Strøm -problemer, HJELP!

Ranger emnet

ArraKiss

Anbefalte innlegg

Har en 86 Vw Jetta 1,6CL som jeg mistenker dynamoen eller noe med den er gåent på, men jeg har null peil på det elekstriske systemet på disse bilene!

Følgende sympotmer meldte seg:

Bilens instrumenter; Bensinmåler, hoved/bak-lys, vifte og temp.måler er helt dødt, men bilen starter i ENKELTE tilfeller. Skiftet til nytt batteri men etter to dager er de samme problemene der.

Jeg tok med et multimeter og målte batteriet, og det som skjer når jeg starter bilen er at batteriet sakte men sikkert mister strømmen sin.... daler sakte men sikkert ned mot 4-5V og så stopper bilen...

Har hørt alt fra regulator, børster, coil til at dynamoen er helt gåen.. noen som veit med sikkerhet her??

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det som forvirrer meg er at strømmen bare synker og synker.... dette når jeg måler over batteripolene.. veit ikke helt hvordan jeg måler over dynamoen!

Skal sjekke om det er regulator bakpå denne, også ta den av for å se...

Men setter veldig pris på flere innspill/ tips....

EDIT: Prøvde bilen en tur nå, den gikk men jeg måtte være uhyre forsiktig på gassen for den kvelte seg når jeg ga for mye gass.... varmeapparatet blåste såvidt, lysene funket ikke men jeg kom meg til målet:)

Tror det kan være regulatoren!??

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når (hvis) du får start på motoren :P, så måler du spenningen over batteriet når motor har 2000rpm, den skal være MINIMUM 13.8V, hvis du ikke har det over batteriet måler du over generatoren (B+ til jord (generatorhuset) der skal det være over 14V. har du over 14V der må du sjekke kabler som går fra generator til batt., evt. jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider