Gå til innhold

MX5 1,8 DOHC vs. 323 GT 1,8 DOHC

Ranger emnet


WireD

Anbefalte innlegg

Ikkje heilt, fordeleren sitter på andre enden på mx5 motoren pluss at nyere mx5, 99-, viss eg husker rett, har litt anderledes topp og bla mekaniske løftere, som gjør at dette er ein bedre motor å bygge på da man kan nå høgere turtall uten å bytte løftere.

 

Men dette er det sikkert andre som kan bedre enn meg og kan hende eg tar feil, så ikkje skyt meg om noko er feil. Men fordeleren er eg sikker på, litt dumt med fordeler innom torpedovegen liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 323 1.8 dohc motor i min mx5.

fordelern sitter på andre siden på mx5 ja, men bare på 1.6 motorn. 1.8 motorn er lik innvendig opp til den (nye) motorn komi slutten av 90tallet

 

bytte bunnpanne/oljepickup , toppdeksel, innsug / eksosmanifold og litt småtteri utvendig så passer 323 motor i mx5.. topp og blokk er like..

 

 

kan kjøre 1.8 323 motorn med fordelerløse tenninga fra mx5. bare å rive ut fordelern, og sette inn cas.

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår