Gå til innhold

Pianotråd!

Ranger emnet

Ferrari

Anbefalte innlegg

Noen som kunne forklart litt rundt dette med pianotråd fresa inn i blokka? Sånn at jeg skjønner hva det går ut på liksom.. Gjerne bilder osv! Takker:)

Det som menes er at man freser et spor i blokka, runt sylindrene, og akkurat der stålringen på topp-pakningen er, slik at når man legger pianotråd i sporet, og når man setter på pakningen og toppen, blir det press/tetting på stålringen i pakningen slik at man kan kjøre med f.eks overladding/høyere kompresjon.

På BMW M20 motor annbefaler de 1 mm tråd, og freser 0,4 mm spor i blokka tror jeg det var..

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer helt an på..kjenner du noen som jobber som maskinarbeider(eller CNC-operatør som jeg helst vil kalle det ettersom jeg begynte i lære som det sist uke;))

kjenner du noen med tilgang på en datastyr fres, er det gjort på KUN KORT TID, å kjenner du ingen, må du finne ut hvem i nærheten av deg som driver med dette, så anbeler jeg deg(etter egen erfaring ettersom jeg har jobbet der jeg går i lære nå en stund) å gå inn å høre med noen som jobber om natta..så hører du hva de skal ha for å gjøre det for deg..er vel somregel snakk om en flaske å to med brennevin;) hehe

betingelsen for det er jo selvfølgelig at du må selv kunne forklare nøyaktig hva du vil ha gjort ettersom du ikke kan regne med at han som gjør det for deg har kunnskaper om dette selv..

men finn ut hvilke bedrifter i ditt nærområde som driver med maskinering,så ordner nok de det for deg for en billig penge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmh kan desverre ikke hjelpe deg med detta..bmw motorer er ikke min ting..men hvis du har muligheten til å ha av blokka sånn hvis du skal f.eks overhale motor'n, så er det jo jævlig frekkt når noen 14isser kommer bort til deg på statoil'n å spør deg om ting å tang angående bilen og hva du har gjort med den, så begynner du å snakke om spesial å pianotråd osv! hhe tipper du skal se store øyner da jah! hehe

men prøv å legg inn en tråd på bmw-delen av forumet, sikkert noen som har peil på hva pakningen tåler der..

ps. go natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakninga skal holde en god del på disse motorene. Du kan lade glatt 0.5 bar på org. pakning, så tror nok ikke det skal være behov for dette bare for litt turtall!

Å btw, hvem med BMW liker vel ikke turtall da egentlig? Devil

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

noen som har lyst å gå litt dypere inn i forklaringa på dette?

leste et sted *fresa inn pianotråd i blokka så da er det bare å lade på* ikke ordrett da husker ikke 100% hva det sto. men hvor mye mer kan man da evt. lade? er det er must i motorer med f.eks mer en dobbelt antall hester en originalt? noen bakdeler? fler fordeler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan enten o-ringe blokka..(pianotråd) eller bruke pyramideringer.. eller stål pakkning..!! jeg har ladet 0,75 på standar motor M50B25 med 10,5 i komp uten problem med topp pk men med høyt trykk ville jeg gjort noe.. med pianotråd kan du sikkert lade 2 kg.. les litt på http://www.pure-pf.com/

Catch me if you can..!! Søker dekk sponsor

http://www.moonshineracing.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider