Ferrari Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Noen som kunne forklart litt rundt dette med pianotråd fresa inn i blokka? Sånn at jeg skjønner hva det går ut på liksom.. Gjerne bilder osv! Takker:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Noen som kunne forklart litt rundt dette med pianotråd fresa inn i blokka? Sånn at jeg skjønner hva det går ut på liksom.. Gjerne bilder osv! Takker:) Det som menes er at man freser et spor i blokka, runt sylindrene, og akkurat der stålringen på topp-pakningen er, slik at når man legger pianotråd i sporet, og når man setter på pakningen og toppen, blir det press/tetting på stålringen i pakningen slik at man kan kjøre med f.eks overladding/høyere kompresjon. På BMW M20 motor annbefaler de 1 mm tråd, og freser 0,4 mm spor i blokka tror jeg det var.. Siter BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC) 09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line 08 FastFord Transit TDCI kassapowah 08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG Suzuki GSX750R TurboIntercooler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Ahh, okey! Takk skal du ha:) Noen som vet hvor mye det koster å få gjort det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 kommer helt an på..kjenner du noen som jobber som maskinarbeider(eller CNC-operatør som jeg helst vil kalle det ettersom jeg begynte i lære som det sist uke;)) kjenner du noen med tilgang på en datastyr fres, er det gjort på KUN KORT TID, å kjenner du ingen, må du finne ut hvem i nærheten av deg som driver med dette, så anbeler jeg deg(etter egen erfaring ettersom jeg har jobbet der jeg går i lære nå en stund) å gå inn å høre med noen som jobber om natta..så hører du hva de skal ha for å gjøre det for deg..er vel somregel snakk om en flaske å to med brennevin;) hehe betingelsen for det er jo selvfølgelig at du må selv kunne forklare nøyaktig hva du vil ha gjort ettersom du ikke kan regne med at han som gjør det for deg har kunnskaper om dette selv.. men finn ut hvilke bedrifter i ditt nærområde som driver med maskinering,så ordner nok de det for deg for en billig penge.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Jeg kjenner folk som driver med dette:D Hvis man ikke overlader en M20, tåler toppakningen på disse mye da? Eller er det like greit å frese inn pianotråd med det samme? Er glad i turtall...:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 hmh kan desverre ikke hjelpe deg med detta..bmw motorer er ikke min ting..men hvis du har muligheten til å ha av blokka sånn hvis du skal f.eks overhale motor'n, så er det jo jævlig frekkt når noen 14isser kommer bort til deg på statoil'n å spør deg om ting å tang angående bilen og hva du har gjort med den, så begynner du å snakke om spesial å pianotråd osv! hhe tipper du skal se store øyner da jah! hehe men prøv å legg inn en tråd på bmw-delen av forumet, sikkert noen som har peil på hva pakningen tåler der.. ps. go natt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Pakninga skal holde en god del på disse motorene. Du kan lade glatt 0.5 bar på org. pakning, så tror nok ikke det skal være behov for dette bare for litt turtall! Å btw, hvem med BMW liker vel ikke turtall da egentlig? Devil Siter BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC) 09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line 08 FastFord Transit TDCI kassapowah 08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG Suzuki GSX750R TurboIntercooler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Takk for gode tips:) God natt ja! Jeg skal bygge motor nå. Fikk MASSE deler i dag, kommer bilder i prosjekt-tråden min de nærmeste dagene tenker jeg. Lurer på om jeg skal frese inn pianotråd hvis det ikke er store utgiftene jeg må ut med.. Er jo tøft:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 bmw motorane tåler det meste. Få deg sjikkeli stål eller kobberpakning så klarer det seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m30bXX Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 noen som har lyst å gå litt dypere inn i forklaringa på dette? leste et sted *fresa inn pianotråd i blokka så da er det bare å lade på* ikke ordrett da husker ikke 100% hva det sto. men hvor mye mer kan man da evt. lade? er det er must i motorer med f.eks mer en dobbelt antall hester en originalt? noen bakdeler? fler fordeler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 du kan enten o-ringe blokka..(pianotråd) eller bruke pyramideringer.. eller stål pakkning..!! jeg har ladet 0,75 på standar motor M50B25 med 10,5 i komp uten problem med topp pk men med høyt trykk ville jeg gjort noe.. med pianotråd kan du sikkert lade 2 kg.. les litt på http://www.pure-pf.com/ Siter Catch me if you can..!! Søker dekk sponsor http://www.moonshineracing.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Jeg kjører med 1mm pianotråd og 0,8mm spor i blokka.. fungerer flott på org. pakning evt. koste på seg ARP stud'er i tillegg ARP og skikkelig toppakning type stål o.l holder vel et godt stykke også :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m30bXX Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 takker å bukker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg