Gå til innhold

Pianotråd!

Ranger emnet

Ferrari

Anbefalte innlegg

Noen som kunne forklart litt rundt dette med pianotråd fresa inn i blokka? Sånn at jeg skjønner hva det går ut på liksom.. Gjerne bilder osv! Takker:)

Det som menes er at man freser et spor i blokka, runt sylindrene, og akkurat der stålringen på topp-pakningen er, slik at når man legger pianotråd i sporet, og når man setter på pakningen og toppen, blir det press/tetting på stålringen i pakningen slik at man kan kjøre med f.eks overladding/høyere kompresjon.

På BMW M20 motor annbefaler de 1 mm tråd, og freser 0,4 mm spor i blokka tror jeg det var..

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer helt an på..kjenner du noen som jobber som maskinarbeider(eller CNC-operatør som jeg helst vil kalle det ettersom jeg begynte i lære som det sist uke;))

kjenner du noen med tilgang på en datastyr fres, er det gjort på KUN KORT TID, å kjenner du ingen, må du finne ut hvem i nærheten av deg som driver med dette, så anbeler jeg deg(etter egen erfaring ettersom jeg har jobbet der jeg går i lære nå en stund) å gå inn å høre med noen som jobber om natta..så hører du hva de skal ha for å gjøre det for deg..er vel somregel snakk om en flaske å to med brennevin;) hehe

betingelsen for det er jo selvfølgelig at du må selv kunne forklare nøyaktig hva du vil ha gjort ettersom du ikke kan regne med at han som gjør det for deg har kunnskaper om dette selv..

men finn ut hvilke bedrifter i ditt nærområde som driver med maskinering,så ordner nok de det for deg for en billig penge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider