Marvil Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 hihi..gøy med sommervikarer på biltilsynet..venta i over 1,5time i kø...men fikk skiltene uten problemer...hun sa til og med..."hvor lenge skal du ha skiltene?Du kan ha dem i maks 10dager av gangen"...pluss hun var småsøt..hihi.. Sikkert meg. :D Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 @momo;Har du importbil, trenger du personnummer (på den personen som står og skal hente prøveskilta), chassinr, merke, modell, og registreingsdato (første gang). :) Om du skal hente en bil i tollen, kan du vel kjøpe skilt for den datoen du skal hente bilen, dersom ikke tollen selger prøveskilter, noe jeg har min tvil om. Hvis du henter bilen i utlandet kan du vel få eksportskilt fra det landet. Det vil si prøveskilter som gjelder både i det landet du henter og i Norge. (Har jeg lest et sted, for lenge siden, tror jeg.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Hvis du henter bilen i utlandet kan du vel få eksportskilt fra det landet. Det vil si prøveskilter som gjelder både i det landet du henter og i Norge. (Har jeg lest et sted, for lenge siden, tror jeg.) Det er godt mulig, kjenner ikke til det. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Sikkert meg. :D mmhmm..tjihi :pray men trokke du jobber i oslo esse... :boxing Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaultier Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Lei skilter på deg selv til de sier stopp. Så leier du på morra, fattern, broren din (selvom han er 2 år), etc.. Du må vel vise legitimasjon når du skal leie prøveskilt? ..altså blir det litt vanskelig å leie i alle andre sine navn?...eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 @momo;Har du importbil, trenger du personnummer (på den personen som står og skal hente prøveskilta), chassinr, merke, modell, og registreingsdato (første gang). :) Litt usikker på hva du mener med registreringsdato første gang.. for bilen er jo ikke registrert, og kommer heller ikke til å bli det. :wonder Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Litt usikker på hva du mener med registreringsdato første gang.. for bilen er jo ikke registrert, og kommer heller ikke til å bli det. :wonder Trenger ikke reg.dato i det hele tatt. Jeg har netopp vært å hentet en bil som aldri har vært registrert i Norge. Det eneste du trenger er bilens chassinummer, merke, årsmodell, legitimasjon og selvfølgelig er det jo en fordel om du har god tid til å vente på de bak kassa... Du trenger (litt skummelt) ikke eie bilen engang! Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Trenger ikke reg.dato i det hele tatt. Jeg har netopp vært å hentet en bil som aldri har vært registrert i Norge. Det eneste du trenger er bilens chassinummer, merke, årsmodell, legitimasjon og selvfølgelig er det jo en fordel om du har god tid til å vente på de bak kassa... Du trenger (litt skummelt) ikke eie bilen engang! Gjertelig takk for konkret svar. :) Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pro_sniper Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Fritt etter finn.no-modellen: Hum? Legitimasjon? Nei...den spurte de IKKE etter... Jeg måtte bare signere for merkene... Kunne skrevet Jul E. Nissen for hun kikka ikke på signaturen en gang... :) Siter _________________________ R33 Insured by Ruger&Beretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
celispeed Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 De er på tynn is, og vet det. Men det er de som gir ut disse skiltene, og derfor sitter de med all makt. Jeg ble oppgitt, undersøkende (ringte rundt), og til slutt ga faen ! Låner nå faste skilter, og fyller ut kjøreseddel. Da er det INGEN som kan ta deg for misbruk sålenge man er på vei fra-til i henhold til kjøreseddel, og ikke frakter personer/gods i bilen (unntak er prøvekjøring som krever last, f.eks lastebil som skal veies for makslast, el.). Du kan ha med en kompis som hjelpemann. Heisann! :) Lurer på hvordan du fikk faste skilter? Må man starte er firma som driver med salg/reperasjon av bil? Er det mye jobb å få de skiltene? Koster det mye? Hadde satt pris på svar :) Siter - Honda Accord CDTi 05mod - Audi 80 93mod (Pendlerbil selges!) - Toyota Celica 03mod (Solgt) :-( - VW Golf 99mod (Solgt) - Toyota Corolla 82mod (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Du sender en søknad til nærmeste trafikkstasjon og sier du ønsker slike skilter. Bedriftens næringsvirksomhet må ha noe å gjøre med biler, for å si det slik. :) Ikke spesielt mye jobb å få slike skilter, så lenge man har gyldig grunn til å få dem. Selve skiltene koster noen hundrelapper, årsavgifta er 2865, og så må du ha en forsikring utenom, som som regel er svindyr. :) Trenger ikke reg.dato i det hele tatt. Jeg har netopp vært å hentet en bil som aldri har vært registrert i Norge. Det eneste du trenger er bilens chassinummer, merke, årsmodell, legitimasjon og selvfølgelig er det jo en fordel om du har god tid til å vente på de bak kassa... Du trenger (litt skummelt) ikke eie bilen engang! Selve datoen trengs ikke, men når du skal oppgi årstall, så er det for førstegangsregistrering uavhengig av land, ikke årsmodellen på selve bilen. :) Og har du all informasjon riktig, så er hele prosessen med å få prøveskilter unnagjort på under 2 minutter, så spesielt god tid trenger man ikke.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valoi Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Skal kjøpe en norsk.reg bil som står avskiltet, hva av info trenger jeg for og få ut prøveskilt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrueBlue Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Skal kjøpe en norsk.reg bil som står avskiltet, hva av info trenger jeg for og få ut prøveskilt? Reg.nr i det gamle vognkortet.... Siter '89 Corrado VR6 '93 Golf TDK (bruksbilen) '76 Golf L "Barock" (vurderes solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Som TrueBlue sier, enten registreringsnummer (om du vet dette), eller chassisnummer, evt navnet på han som eide bilen når den ble avregistrert (slik at man på den måten kan spore opp bilen i systemet og dermed finne regnr). :) I tillegg trenger du personnummeret ditt, samt noe info om formål med turen. :) Og penger så klart. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrueBlue Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Marvil: Dette er OT, men spør likevel: Hvor mye koster de nye skiltene med flagget på? Siter '89 Corrado VR6 '93 Golf TDK (bruksbilen) '76 Golf L "Barock" (vurderes solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg