Robbin85 Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Jeg lurer på hvordan man fjerner turtallsperra på en toyota corolla 4afe motor. 16v single cam. Er det bare å bytte rotor'n? Siter Nissan 200 SX s13 1990 til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 4A-FE er _IKKE_ singecam.. det er to kamaksler der, men de er drevet av to tannhjul på hverandre og roterer da motsatt vei av hverandre og kun en av kammene er koblet til registerreima.. Det er en såkalt smalvinklet twincam. Denne designen gir mest krefter ved lave turtall. Dette til forskjell fra 4A-GE, som har to kammer som er begge direkte drevet av registerreima og er da en motor som har kreftene sine ved høyere turtall... dette leder meg til spørsmålet, hvorfor vil du øke turtallet på en motor (4A-FE) som er designet for å ha momentet og maks hk ved lave turtall? Hvilken årsmodel er det snakk om? Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Vil også tilføye at 4A-FE ikke har så godt balansert bunn som 4A-GE (som er samme motor, men annen topp) Den tåler derfor ikke mye turtall veldig godt. Edit: Turtallsperra ligger vel i motorstyringen på disse. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Vil tippe at du må modifisere motorstyringen ja :) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.