Gå til innhold

Spacere?!

Ranger emnet


VolvoTore

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har spacere som skrus fast i navet og så skurs hjulet i denne igenn.. Tenkte å selge disse med bolter og orginale R-felger (Pegasus) 8*17".. Tenkte meg 8lapper for dette.. Så rop ut hvis noen er intr ;)

er det med dekk?

felgene er strøkne eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å få tak i spacere slik at jeg kunne bruke mercedes felger på en 240.

Og da mener jeg at http://www.b4you.no/ hadde dette. De koster ca 500,- stk.

 

Skal du ha noen billigere spacere enn dette så lag de selv. Aluminiums bolter som er tykke nok selges på norsk stål. Lagde to stk på 30mm og to stk på 65mm, kom på ca 600,- for aluminiumen.

 

Du får ikke godkjente spacere for å bytte boltmønster uansett.

 

Tillat hos biltilsynet i norge er max spacere på 15mm tilsammen (7,5 mm på hver side) og må fortsatt være innenfor tillat sporvidde. Spacere som skrus fast på bilen er aldri tillat (tillat kun på bane).

 

*Har ikke lest no regelverk, men hatt en del samtaler med biltilsynet angående dette*

Mercedes 190

Chevy Van G20

Volvo 242 - http://www.home.no/v242

Blazer K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å få tak i spacere slik at jeg kunne bruke mercedes felger på en 240.

Og da mener jeg at http://www.b4you.no/ hadde dette. De koster ca 500,- stk.

 

Skal du ha noen billigere spacere enn dette så lag de selv. Aluminiums bolter som er tykke nok selges på norsk stål. Lagde to stk på 30mm og to stk på 65mm, kom på ca 600,- for aluminiumen.

 

Du får ikke godkjente spacere for å bytte boltmønster uansett.

 

Tillat hos biltilsynet i norge er max spacere på 15mm tilsammen (7,5 mm på hver side) og må fortsatt være innenfor tillat sporvidde. Spacere som skrus fast på bilen er aldri tillat (tillat kun på bane).

 

*Har ikke lest no regelverk, men hatt en del samtaler med biltilsynet angående dette*

 

Det du mener å si er at man ikke får godkjent spacere som skrus fast i bilen, for så å skru hjulboltene i dem. Men man FÅR godkjent spacere som brukes sammen med forlenga bolter?! Virker ikke det litt rart a? Er vel tryggere med spacere som er skrudd i bilen enn forlenga bolter?

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil jo si at d er større mulighet for brudd i en bolt som er 60-70mm enn en bolt på 40mm..

 

 

dreimomentet går uansett ikke igjennom bolten, så har ikke SÅÅÅ mye å si.

 

men stålet som blir brukt i boltene tåler MYE

og det blir ikke så mye press på boltene som sagt.

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får max godkjent 7,5 mm spacere. Og er ikke så lett å få skrudd fast så tynne spacere.

 

Hvorfor det da? Man har ikke lov å endre sporvidden mere enn max 7,5mm pr, side (15mm totalt). Men spacere er da lov, sålenge man bruker tuv-godkjente, og holder seg innenfor lovlig inpress.

www.turbo.as

 

Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00.

 

HAHA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår