Volvo240R Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Det er vel ikke snakk om å øke sporvidden, men å få riktig innpress?. Skjønte det - akkurat som jeg har gjort.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 har spacere som skrus fast i navet og så skurs hjulet i denne igenn.. Tenkte å selge disse med bolter og orginale R-felger (Pegasus) 8*17".. Tenkte meg 8lapper for dette.. Så rop ut hvis noen er intr ;) Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 har spacere som skrus fast i navet og så skurs hjulet i denne igenn.. Tenkte å selge disse med bolter og orginale R-felger (Pegasus) 8*17".. Tenkte meg 8lapper for dette.. Så rop ut hvis noen er intr ;) bilder av felgene Henrik H? Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 har spacere som skrus fast i navet og så skurs hjulet i denne igenn.. Tenkte å selge disse med bolter og orginale R-felger (Pegasus) 8*17".. Tenkte meg 8lapper for dette.. Så rop ut hvis noen er intr ;) er det med dekk? felgene er strøkne eller? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 bilder av felgene Henrik H? Slik ser felgene ut.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 Prøvde å få tak i spacere slik at jeg kunne bruke mercedes felger på en 240. Og da mener jeg at http://www.b4you.no/ hadde dette. De koster ca 500,- stk. Skal du ha noen billigere spacere enn dette så lag de selv. Aluminiums bolter som er tykke nok selges på norsk stål. Lagde to stk på 30mm og to stk på 65mm, kom på ca 600,- for aluminiumen. Du får ikke godkjente spacere for å bytte boltmønster uansett. Tillat hos biltilsynet i norge er max spacere på 15mm tilsammen (7,5 mm på hver side) og må fortsatt være innenfor tillat sporvidde. Spacere som skrus fast på bilen er aldri tillat (tillat kun på bane). *Har ikke lest no regelverk, men hatt en del samtaler med biltilsynet angående dette* Siter Mercedes 190 Chevy Van G20 Volvo 242 - http://www.home.no/v242 Blazer K5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juli 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 Prøvde å få tak i spacere slik at jeg kunne bruke mercedes felger på en 240.Og da mener jeg at http://www.b4you.no/ hadde dette. De koster ca 500,- stk. Skal du ha noen billigere spacere enn dette så lag de selv. Aluminiums bolter som er tykke nok selges på norsk stål. Lagde to stk på 30mm og to stk på 65mm, kom på ca 600,- for aluminiumen. Du får ikke godkjente spacere for å bytte boltmønster uansett. Tillat hos biltilsynet i norge er max spacere på 15mm tilsammen (7,5 mm på hver side) og må fortsatt være innenfor tillat sporvidde. Spacere som skrus fast på bilen er aldri tillat (tillat kun på bane). *Har ikke lest no regelverk, men hatt en del samtaler med biltilsynet angående dette* Det du mener å si er at man ikke får godkjent spacere som skrus fast i bilen, for så å skru hjulboltene i dem. Men man FÅR godkjent spacere som brukes sammen med forlenga bolter?! Virker ikke det litt rart a? Er vel tryggere med spacere som er skrudd i bilen enn forlenga bolter? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 Man får max godkjent 7,5 mm spacere. Og er ikke så lett å få skrudd fast så tynne spacere. Siter Mercedes 190 Chevy Van G20 Volvo 242 - http://www.home.no/v242 Blazer K5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 vil jo si at d er større mulighet for brudd i en bolt som er 60-70mm enn en bolt på 40mm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 vil jo si at d er større mulighet for brudd i en bolt som er 60-70mm enn en bolt på 40mm.. dreimomentet går uansett ikke igjennom bolten, så har ikke SÅÅÅ mye å si. men stålet som blir brukt i boltene tåler MYE og det blir ikke så mye press på boltene som sagt. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 Man får max godkjent 7,5 mm spacere. Og er ikke så lett å få skrudd fast så tynne spacere. Synd jeg fikk godkjent min da med 20mm spacer pr side bak... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 volvo originale spacers er jo 20mm per side!! ps. de passe ikke fremme og er bare godkjent til bak! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 Synd jeg fikk godkjent min da med 20mm spacer pr side bak... Da må det være no spes godkjenning volvo har til disse. Siter Mercedes 190 Chevy Van G20 Volvo 242 - http://www.home.no/v242 Blazer K5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 Da må det være no spes godkjenning volvo har til disse. Jepp, originale fra volvo... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Man får max godkjent 7,5 mm spacere. Og er ikke så lett å få skrudd fast så tynne spacere. Hvorfor det da? Man har ikke lov å endre sporvidden mere enn max 7,5mm pr, side (15mm totalt). Men spacere er da lov, sålenge man bruker tuv-godkjente, og holder seg innenfor lovlig inpress. Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.