Gå til innhold

Dynabel + Peerless, hva tror dere om det?

Ranger emnet


egilbaevre

Anbefalte innlegg

Normalt sett ja.

Men en kan også lage en liten kasse pg. plass og sette inn en slave eller akustiskventil for å kompansere.

det er begrensinger med for stor og for liten kasse.

Den bassen du har valgt mener jeg att 20L er det beste kompromiss :-)

desverre må jeg rette litt, for ingen andre har gjort det ;)

man kan desverre ikke bygge en liten kasse og sette inn en slave for å kompansere..

en slave er til for å erstatte en port, enten pga lang lengde på porten og/eller fare for støy i porten.

 

så slaven er igrunnen en port og kassevolumet må nok verra omtrent det samme som med bassrefleks ;)

 

men derimot en akustisk ventil kan gjøre nytte, men det er jo fortsatt begrensninger på hvor lite volum slikt trenger.

 

kunne sagt mere, eller andre måter å gjøre dette på, men da avslører jeg mine egne planer :D

 

mvh, stig

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desverre må jeg rette litt, for ingen andre har gjort det ;)

man kan desverre ikke bygge en liten kasse og sette inn en slave for å kompansere..

en slave er til for å erstatte en port, enten pga lang lengde på porten og/eller fare for støy i porten.

 

så slaven er igrunnen en port og kassevolumet må nok verra omtrent det samme som med bassrefleks ;)

 

men derimot en akustisk ventil kan gjøre nytte, men det er jo fortsatt begrensninger på hvor lite volum slikt trenger.

 

kunne sagt mere, eller andre måter å gjøre dette på, men da avslører jeg mine egne planer :D

 

mvh, stig

 

Vet ikke hva som er gjort eller ikke gjort i bil, men i hjemme stereo /hi - fi. Så er det ofte gjort med slave og "små" kasser.

 

Mitt første hjemme prosjekt var ett kitt fra danmark, hvor kassa var tunet som trykk, men kunne velges med slave for å få mer dybde i bassen (ventil var også ett valg)

 

Jeg testa først ren trykk, satt så i slave. Slaven kan jo tunes med vekter, så det gir jo store muligheter, og når slaven er en tanke større en ellement og den beveger seg noen cm inn og ut, hvor du kan justere hvor stor den kraften for bevegelse er, så vil dette "øke" kasse volum.

 

Personlig liker jeg slave best, for da beholder jeg en fin liten kasse og en god dybde i bassen.

 

Kanskje det er ett fåtall bil subber som egner seg for slikt ikke vet jeg, med Peerless slx basser fungerer veldig bra i små kasser og med slave. Men har aldri prøvd i bil, for i bil syns jeg port ofte er greiest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår