Gå til innhold

Stivere understell,=?

Ranger emnet


jumbo12

Anbefalte innlegg

helpme Prøver igjen!

Skulle gjerne hatt nye dempere/fjærer, må gjøre ett eller annet for

å få den til å sitte litt bedre på vegen... Bilen er en Volkswagen Polo 6N.

 

Regner med at det er noen her som har litt peiling på hvordan jeg

kan oppnå dette, men uten å senke bilen "helt i bakken" (av praktiske årsaker)

Hadde vært toppers om noen kunne gitt meg noen tips om hva jeg bør handle,

hvor jeg får tak i det og en pris antydning hadde jo vært kjekt!

 

Skulle gjerne hatt noen nye felger til den så om noen har noen felger liggende

som dere vil bli kvitt så er det jo bare å sende en liten PM hellothere

 

Mvh

Han fra åsen

Han fra åsen

 

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For maksimal veiholdning er det faktisk ikke ideelt å sette på Gewindefahrwerk og skru det i bunnen slik som mange tror. En 6N bør senkes maks ned til rundt 50 mm med skikkelige senkefjærer slik at bærearmene står paralelt med bakken. Dvs at du kommer langt med et 40 mm sett med f.eks justerbare Koni. Fordelen med disse demperene er at du etter hvert som de slites, også bare kan stramme til et hakk på dempingen. Har du litt større budsjett vil jeg anbefale Bilstein eller Koni gewinde. Disse senker ikke like mye som vanlige gewinde (godkjent i alle fall, bilstein gir 40-70mm senking), men er av høy kvalitet og gir god veiholdning.

 

Neste steg blir å sette på tykkere stabilisator stag fra enten H&R eller Eibach. Disse gjør at bilen krenger mye mindre i svinger.

 

Neste steg da blir skikkelige fjærbeinsstag. Disse stiver opp karoseriet slik at demperene bare jobber med hjulets bevegelser opp og ned, og ikke vridningene i karosseriet.

 

Siste steget (med mindre de allerede er slitt ut) er å bytte til stivere foringer fra feks Powerflex eller Superflex

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For maksimal veiholdning er det faktisk ikke ideelt å sette på Gewindefahrwerk og skru det i bunnen slik som mange tror. En 6N bør senkes maks ned til rundt 50 mm med skikkelige senkefjærer slik at bærearmene står paralelt med bakken. Dvs at du kommer langt med et 40 mm sett med f.eks justerbare Koni. Fordelen med disse demperene er at du etter hvert som de slites, også bare kan stramme til et hakk på dempingen. Har du litt større budsjett vil jeg anbefale Bilstein eller Koni gewinde. Disse senker ikke like mye som vanlige gewinde (godkjent i alle fall, bilstein gir 40-70mm senking), men er av høy kvalitet og gir god veiholdning.

 

Neste steg blir å sette på tykkere stabilisator stag fra enten H&R eller Eibach. Disse gjør at bilen krenger mye mindre i svinger.

 

Neste steg da blir skikkelige fjærbeinsstag. Disse stiver opp karoseriet slik at demperene bare jobber med hjulets bevegelser opp og ned, og ikke vridningene i karosseriet.

 

Siste steget (med mindre de allerede er slitt ut) er å bytte til stivere foringer fra feks Powerflex eller Superflex

 

hehe.. målet mitt var egentlig så lite senking som mulig, men regna med at

det måtte til.

 

Hva er det prisene ligger på, når det gjelder bilstein og Koni gewinde?

(evt. link til en forhandler)

Noen som har erfaring med å bytte Stabilisator stag på Polo el? Er det veldig

kinkig å komme til?

 

Takk for responsen Polo Classic, kjekt at det er noen med litt peiling som kan

dele sin viten med oss andre! :pray

Han fra åsen

 

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått kikka litt på noen forskjellige sett nå!

Er det noen som har noe erfaring med disse settene?

- Weitec Ultra GT

- FK automotive

 

Weitec settet var ihvertfall billig da, er kvaliteten på disse i stil med

prisen eller er det noen som har noe peil?

 

FK settet har jeg sendt en mail til, å venter på svar...

Han fra åsen

 

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 40mm Lesjøfors fjærer og Gule Koni som er justerbare slik som Polo Classic omtaler og er fornøyd med det. Er du VACN medlem ender du opp på 5900kr fra importøren i Norge. Alternativet som er billigere er det "orgianle" senkesettet til Møller med 30mm fjærer som er ferdig montert hos Møller for 5600kr. Men det er bare fjærer så da blir den jo ikke stivere, bare lavere. Men du kunne kombinert 30mm Møller fjærer med Koni demperne og fått en stiv bil som ikke er så senka. Bare en tanke.

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gamle Polo 6N så senket jeg 40mm å hadde justerbare gule koni... Kom på 7000kr komplett.. Dette er 2 år siden så er nok blitt litt billigere....

Kan trygt anbefale det.....

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gamle Polo 6N så senket jeg 40mm å hadde justerbare gule koni... Kom på 7000kr komplett.. Dette er 2 år siden så er nok blitt litt billigere....

Kan trygt anbefale det.....

 

Hhehe, har ihvertfall ikke blitt noe billigere, har vært litt rundt å hørt.

Koni pakke kom på 8000,- Justerbare løse kommer på 1500,- pr. fremme

og 1000,- pr. bak! Så må jeg ha fjærer i tilegg. Så biligere er det nok ikke!!

 

( Men tror jeg ihvertfall jeg har fått mekka meg råe felger. Var å hørte

om dem hadde noe tilbud på lokale dekk/felg butikken. Så nå blire nye

15" alu på meg :pray )

Han fra åsen

 

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

FK Automotive funker bra. Jeg har et sett med FK Automotive dempere med fjærer som senker ca 40mm som er til salgs hvis du er interessert. Bilen blir vesentlig stivere og mye bedre å kjøre, pluss at 40mm ser veldig bra ut på Polo 6N.

 

 

Mvh

Magnus

 

Du har PM...

Han fra åsen

 

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo alltids ta turen til tyskland.. var inne å kikka litt på http://www.maxxtune.de der får du komplett senkesett med dempere til 207 euro (ca 1650kr). Senkesettet er av merket supersport og er tüv godkjent, har ingen erfaring med det, men har hvertfall hørt at folk har vært fornøyd med de høydejusterbare settene til supersport. Det er forøvrig mye annet av bil deler som er ganske mye billigere i tyskland (noe mange sikkert har lagt merke til). Jeg har i allefall tenkt meg en tur neddover i løpet av ferien :d

VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes)

crosscart 180ccm *hjemmebygget*

Vw boble SELGES I DELER

vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM

Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon

Transit 1979 russebil SELGES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår