Gå til innhold

Bot for observert "råkjøring", eller bare advarsel?

Ranger emnet

PorscheFreak

Anbefalte innlegg

Dette lurer jeg på litt, hvis noen privatpersjoner observerer meg og skiltnummer i høy fart gjennom f.eks en 50 sone, kan de da anmelde det og at jeg i tilfellet får en bot?

Kjekt å vite, selv om jeg kjører pent :P

NB: Høy fart er f.eks 60 eller 70 km/t.

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anmeldt for grisekjøring av en jeg hadde kjørt forbi i en sving. Han ringte politiet og de stoppet meg. Han kom fram til politiet og la ut om kjøringen min og sa han kom til å anmelde meg. To uker senere fikk jeg brev i posten fra politiet om at saken var henlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PorscheFreak

Dette lurer jeg på litt, hvis noen privatpersjoner observerer meg og skiltnummer i høy fart gjennom f.eks en 50 sone, kan de da anmelde det og at jeg i tilfellet får en bot?

dine 60-70 + + + ...

Tviler på at du er så fjærpen på gassen jeg egentlig siden du spør!!!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

dine 60-70 + + + ...

Tviler på at du er så fjærpen på gassen jeg egentlig siden du spør!!!

Det var ett spørsmål jeg ville ha svar på fordi jeg ikke hadde noe svar på det selv. Jeg bare lurte.

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wroom!

Anmeldelser holder ikke!!det blir notert og etter så og så mangen anmeldelser skjønner de at det er noe gale...så blir du stoppet sjekker de i "boken" og sier fra men kan ikke gjøre noe med det!

Og dette har du lest hvor ?

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PorscheFreak

Det er ikke mange år siden det var en sak om dette relativt godt belyst i media. 4-5 år tipper jeg.

En stakkars grisekjører :D hadde kjørt forbi en god del biler i en kø på en såpass stygg måte(husker ikke detaljene nå) at 3 av de sjåførene som ble forbikjørt gikk til anmeldelse.

Det ble sak ut av dette med befaring på åstedet osv. Det hele endt med at stakkaren fikk beslaglagt førerkortet for en 1 eller 2 år (minnet er ikke helt klart her, men det var mer enn ett år hvertfall).

Så JA, du kan gå på en smell under ekstremt uheldige omstendigheter, men det er på ingen måte særlig vanlig. Du skal være særdeles uheldig for at noe slikt skjer. Flere jeg kjenner har fått slike anmeldelser mot seg uten at det førte til annet enn henleggelse.

Jeg ble selv stoppet i holmestrand en gang etter at en trailer jeg kjørte forbi ved Sandefjord hadde ringt Politiet. De stod og ventet på meg i veikanten og spant etter meg der jeg lå midt i dne gode gamle E-18 køen eter Holmestrand. Noen minutter etter stoppet traileren som hadde ringt der også. Han påstod jeg hadde forsøkt å drepe motgående trafikk i flere kilometer (omtrent som å høre Quicksilver sutre), men da jeg selvfølgelig var sterkt uenig i dette sa Politiet at dette kom han ingen vei med så lenge jeg ikke selv tilstod og jeg fikk kjøre igjen :)

Så lenge ikke flere hadde hengt seg opp i det samme ble det ord mot ord og forskjellige betraktninger av situasjoner forekommer hos folk, derfor holdt det ikke med kun et vitneprov i en slik sak sa Politiet.

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilsnakk rett etter at jeg hadde fått lappen.

Kjerringhelvette til pol10 jobbet på skolen hvor jeg gikk ..

Hadde ikke speedo på bolba de første ukene .. :D:D

..blablalba .. paragraf3 .. blabla .. flere hendvendelser ang .. blabla ..

Bare skremselspropaganda..

Han påsto også at dersom han fikk flere anmeldelser, så ..

.. Men hørte aldri noe mer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider