Gå til innhold

dempere og fjører

Ranger emnet

Elanzer

Anbefalte innlegg

ja, da har det seg slik at eg må ha nye dempere på bilen min... da de som stod på var skikkeleg fucka... så må ha nye, og siden broderen har tenkt å kjøpe noen røde konier, så tenkte eg bare eg skulle gjøre det samme, viss eg fikk tak i, men så har eg jo tenkt å skifte til 16v injection med tiden, og da vil det også følge med nye bremser bak også videre, må eg da ha nye dempere igjen osv ? eller kan eg bare bruke de samme ?

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kyb ? info ? hvor får man det osv ?

KYB får du kjøpt hos BilXtra og Mekonomen. Kostet ca 500,- per stk. til bilen min.. Veldig gode dempere! Har Jamex fjører som ikke er helt av beste kvalitet men holder. Bilen er utrolig stiv på veien! Digg å kjøre!

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det innsatser eller hele støtdemper leggene og slikt ?

eg trenger hele leggene osv..

akurat nå så blir det sikkert noe fra weitec har sent ut den del mailer osv til forskjelige butiker rundt i norge, men har bare fått igjen fra 2, og de ene hadde ikke noen dempere i det hele til bilen min... :fuckme2:

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du HELT gal? Det er jo den som holder på plass hele demperen omtrent..!!!!

Får nå ikke tro det! Det sitter da bolter som holder fast disse. Denne koppen virker bare som en skive mellom støtdemper og chassis.

Edit: På sekskant-toppen kan man sette på en pipe, slik at man kan justere demperen til å passe med hullene til boltene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem holder på plass fjøra. Den gjør også at demperen blir stivere og ikke vil ha slarke og lage kast. Det er LITE lurt å fjerne disse! Har du bilen din på EU-kontroll uten disse blir bilen din avskilta på stedet omtrent. Dette er en veldig viktig del av bilen!

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem holder på plass fjøra. Den gjør også at demperen blir stivere og ikke vil ha slarke og lage kast. Det er LITE lurt å fjerne disse! Har du bilen din på EU-kontroll uten disse blir bilen din avskilta på stedet omtrent. Dette er en veldig viktig del av bilen!

Nåja, vi snakker ikke om samme del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider