Golf IV driver Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Det er nå ca. 3 mnd siden jeg bygde min første basskasse til et 12" element. Til å være førstegangsarbeid, synes jeg ikke det ble så altfor ille... men for å være helt ærlig, det ble ikke veldig bra heller!!! den er tett, men ikke spesielt pen å se på! Har nå gått til anskaffelse av en kraftigere 10" da jeg vil ha mer dunking, og mindre risting. Jeg trenger nå da en ny kasse. Dette gidder jeg ikke betale 900 kroner for, når jeg klarte det for 150 kroner selv forrige gang, og da i 22mm mdf. Spm mitt er da om noen ghar lyst på et kasseoppdrag, eller kan gi meg noen gode tips til hvordan jeg burde bygge denne nye kassen. Den skal da inn i min Golf IV. Blir vel rundt 25 liter som er den ønskede str. Mvh Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King-Nothing Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Kjøp kasse fra http://www.ljudia.no Kjøpt der selv, og den funker meget bra. Sjek ut specs her: Bassreflekskasse for en 10" bass. Nettovolum 25 liter. Kassen er kledd med grå filtmatte. Kassehull 233 mm. Terminal og 3" bassrefleksrør inkludert. Mål: BxHxD 417x311x402 mm. Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet Juni 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Jeg finner den ikke på siden. Den du snakker om.. hvor mye koster den? Og er den skråskjært på baksiden, slik at du kan plassere den inntil seteryggen? Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King-Nothing Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Ser bilde av den her... Klikk deg inn på Webshop. Så Hele Vareutvalget, deretter Bil og til sist basskasser. Koster 495,- også tar de ca 150 i porto. Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Har nå gått til anskaffelse av en kraftigere 10" da jeg vil ha mer dunking, og mindre risting. Hvis du er ute etter fast og fin slagbass så bør du holde deg vekk fra bassrefleks og heller gå for en lukket kasse. Uansett så er ikke disse ferdigkassene noe godt alternativ når det gjelder bassrefleks, for volum og port lengde passer nesten aldri med det elementet som skal brukes. Hvis du skriver hvordan element dette er så er det sikkert noen her inne som kan fortelle deg antall liter elementet skal ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Kasse kjøper man aldri ferdig, for volumet og evt port stemmer aldri med det elementet man har 100% og da vil det heller aldri virke 100%. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langis Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 du kan jo prøve på no sånt... Siter Dra meg i Greker`n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sierraboy Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Bygg selv! Da får du den kassa du er ute etter. Bruk 19mm MDF plater (fås kjøpt på trelast ol). Lag tegning med mål (husk at platene overlapper hverandre, da må du trekke fra 19mm/38mm!). Ta med tegninga på trelasten å få de som jobber der til å kappe platene på en platesag, da blir det garantert rett og jevnt. Det enkleste er å lage en rett kasse, med bare 90 graders vinkler, en av platene kan med fordel tiltes litt for å bryte opp ståendebølger(ikke bra). Når du beregner kassa må du trekke fra volumet til elementet, da dette vanligvis bygger inn i kassa. Bruk trelim i skjøter, og skru det hele sammen. Pass på å forborre i platene, MDF sprekker garantert hvis du ikke gjør det! Når kassa er ferdig tetter du den innvendig med silikon el. La det tørke før du setter i elementet, eller så kan det ta skade av gasser fra silikonet. Hvis det skal se bra ut kan du kle kassa med filt eller annet belegg, bruk spraylim, funker bra! Hvis kassa er stor/med store flater bør du bruke avstivere innvendig, men dette er vel ikke så farlig i en 20ltrs kasse... Siter McHansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 du kan jo prøve på no sånt... Jeg fulgte ivrig med på vw audi club forumet men hvordan ble slutt resultatet i golfen din? Du stoppet plutselig med bildene Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langis Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 ikke lett å si hvordan slutt resultatet blir for jeg er ikke ferdig enda... :) Siter Dra meg i Greker`n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Har du bilder av hvor langt du er på vei nå? Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langis Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 ligger et i prosjekt tråden på vwaudi forumet Siter Dra meg i Greker`n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet Juni 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Det er ingen høykvalitetsbass det er snakk om her. Kjøpte den her forleden. Bassen er en Fatboy 10" som yter 400 watt på maksen, og tror det er rundt 200 rms. Den har enkeltspole (4 ohm). Videre skal den visst passe i lukkede kasser fra 25 l, men best i portede kasser på 35 liter eller mer. Jeg hadde tenkt meg en lukket kasse denne gangen, både for å få "slagbass" og for ikke å bruke så stor plass i bagasjerommet. Er litt mer på hobbybasis, ettersom jeg bare vil ha bedre lyd enn standardanlegget i bilen. Har forløpig: 2 stk 6x9 på 300 watt rms Frontsett av ukjent merke, ca 120 watt rms Blaupunkt 4x40watt spiller Èn 250 watt monoblokk til bassen Èn 2-kanals på 2x100 watt til 6x9 12" bass, som nå skal byttes ut til en 10". (Slapt element) Tilsammen spiller det så øra flagrer, men nå er det mine ører da... Må se realistisk på det, og tilstå at jeg ikke er av de som bruker mest penger på denne hobbyen! Noen kommentarer? Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg