Gå til innhold

Airbag problemer..

thorh

Anbefalte innlegg

• 1 year later...

Kjempebra tips, airbag lampa slutta og lyse etter en runde

med kontaktspray på de gule koplingene under setet.

Glemte og sjekke når jeg først var under der, men varmen i setet

har slutta og virke, kansje samme problem der? - skal iallefall prøve med litt kontaktspray på alle koblingene under setene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra tips, airbag lampa slutta og lyse etter en runde

med kontaktspray på de gule koplingene under setet.

Glemte og sjekke når jeg først var under der, men varmen i setet

har slutta og virke, kansje samme problem der? - skal iallefall prøve med litt kontaktspray på alle koblingene under setene.

Tvilsomt om problemet er det samme, er nok heller ledningen til varmeelementet i seteputa som er av

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har en mondeo 1997 MK 2 som jeg har byttet til MK1 stoler. Er de orginale sportstolene til SI sport.. Har nå problem med at airbag lampe lyser/blinker etter bytte. Er helt andre kontakter til el på MK1 stolene kontra Mk2 sine. Noen som vet hva jeg må gjøre for å koble opp dette? Er også egen bryter på MK1 stolene til setevarme. på min er bryterne under askebegeret.Var i tilleg el stol på min men ikke på de ettermonterte. Så skjønner ikke helt hvordan jeg skal få koblet opp stolvarmen, og få fjernet blinkende abs lampe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mondeo 1997 MK 2 som jeg har byttet til MK1 stoler. Er de orginale sportstolene til SI sport.. Har nå problem med at airbag lampe lyser/blinker etter bytte. Er helt andre kontakter til el på MK1 stolene kontra Mk2 sine. Noen som vet hva jeg må gjøre for å koble opp dette? Er også egen bryter på MK1 stolene til setevarme. på min er bryterne under askebegeret.Var i tilleg el stol på min men ikke på de ettermonterte. Så skjønner ikke helt hvordan jeg skal få koblet opp stolvarmen, og få fjernet blinkende abs lampe???

Bytt over beltestrammerene/beltelåsen fra de andre stolene, mener det skal gå, selv om jeg ikke er helt sikker.

Setevarmen er det jo bare å koble inn opplegget som er i bilen fra før, og så kobler du sammen de to ledningene som er til bryteren på setet. Det har jeg gjort selv

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener? Beltestrammerne? Det jeg gjorde var å skru løs beltet fra stolen i donorbilen og gjorde det samma i bilen som stolene skulle i. Bryterne som var på de mk1 stolene er ikke der nå. Flyttet over plastdekslet fra mk2 til mk1 stolene. På førerstolen er det nå kun el bryteren som justerer høyden på setet. (ikke i funksjon nå) og knappene til varmen er under askebegeret. Har prøvd å studere dette men er grønn på elektronik he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener? Beltestrammerne? Det jeg gjorde var å skru løs beltet fra stolen i donorbilen og gjorde det samma i bilen som stolene skulle i. Bryterne som var på de mk1 stolene er ikke der nå. Flyttet over plastdekslet fra mk2 til mk1 stolene. På førerstolen er det nå kun el bryteren som justerer høyden på setet. (ikke i funksjon nå) og knappene til varmen er under askebegeret. Har prøvd å studere dette men er grønn på elektronik he he
Skrudde løs beltet på utsida ja, men du må flytte over den delen du putter beltet nedi når du tar det på deg. Det er der strammeren sitter.

Og har du fjernet bryteren til varmesetet må du bare finne igjen ledningene som gikk til denne bryteren under setet, og koble de sammen, da skjer det samme som når bryteren står på

Dette er ikke elektronikk, det er elektrisitet.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider