Gå til innhold

Godkjenning av bur

Ranger emnet

Volvo240Turbo

Anbefalte innlegg

heh ja d lurer jeg også på!? så lenge du fyller FIA's regler om polstring så trodde jeg ikke noen skule si noe på det, ettersom det pleier jo være strengere i motorsporten enn på veien..

du får jo ikke ha noen i baksete da, men..

en på jobben har en versting av en SX som nettopp ble ferdig, han har bur helt frem..han snakkte om at han måtte ut med ratte for å komme seg inn/ut..å tviler på at han hadde hatt gidda p lagt så mye peng i bilen som han har hvis det ikke var godkjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel godkjent hvis du ikke har noen dørstrever (stag i døråpningen).

Det jeg har tenkt på og gjøre er og ha et skrudd bur, så jeg kan demontere de stagene som kommer i veien for inn/utstigning. Og montere dem etter godkjenning. Hvis det blir noe spørsmål om festene så ser jeg at det er til banebruk.

Jeg er ikke helt sikker på om dette stemmer, så snakk med biltilsynet først.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh ja d lurer jeg også på!? så lenge du fyller FIA's regler om polstring så trodde jeg ikke noen skule si noe på det, ettersom det pleier jo være strengere i motorsporten enn på veien..

du får jo ikke ha noen i baksete da, men..

Biltilsynet bryr seg lite om FIA. Du må huske på at ambulansepersonell osv står klare ved alle løp til å hjelpe deg ut hvis du kræsjer. Det personellet har fått opplæring som vanlig ambulansepersonell ikke har fått. Hvis du søker litt på forumet her så drev Perel og slet litt med bilen sin. Han fikk ikke godkjent 4punkts-beltene sine som var FIA-godkjent. Han måtte i følge biltilsynet ha de gamle 3punkts-beltene montert for å få bilen godkjent.

en på jobben har en versting av en SX som nettopp ble ferdig, han har bur helt frem..han snakkte om at han måtte ut med ratte for å komme seg inn/ut..å tviler på at han hadde hatt gidda p lagt så mye peng i bilen som han har hvis det ikke var godkjent..

Bare fordi noen har gjort noe, betyr ikke at det er lovlig. Hadde snuten, biltilsynet og tollvesenet tatt en tur på gatebil, så ville nok mange der hatt et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Det blir vel godkjent hvis du ikke har noen dørstrever (stag i døråpningen).

Det jeg har tenkt på og gjøre er og ha et skrudd bur' date=' så jeg kan demontere de stagene som kommer i veien for inn/utstigning. Og montere dem etter godkjenning. Hvis det blir noe spørsmål om festene så ser jeg at det er til banebruk.

Jeg er ikke helt sikker på om dette stemmer, så snakk med biltilsynet først.[/quote']

Har hørt en del personer har nevnt noe om at det kun er skrudde bur som blir godkjent hos biltilsynet, men skal ikke si noe fra eller til på det punktet da jeg ikke vet med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk godkjent gammel-Amazonen min med bur i. Buret var bygget etter reglene som gjelder i Rally Nasjonal, med unntak av dørstrevere. Firepunktbelter sa de heller ingenting på, men de var ikke montert når jeg var på godkjenningen, men festekrokene var på plass. Biltilsynet er trivelige folk... Sier jeg nå da, men det spørs hva jeg mener når jeg skal ivei å godkjenne 960 med kappa fjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firepunktbelter sa de heller ingenting på, men de var ikke montert når jeg var på godkjenningen, men festekrokene var på plass.

Hadde du de orgniale beltene der? Du får selvsagt lov til å montere 4punkts-belter, men når du ferdes på offentlige veier skal du benytte deg av de E(?)-merkede 3punkts-beltene som sitter org. i bilen og heller ikke innskrevet i vognkort. Vet det er noen som mener de har fått godkjent 4punkts-belter i bilen, men dette tilhører sjeldenhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en gammel Camaro meg bur helt fremme og var du over 185 så kunne du nesten gi F i å komme deg inn! Trangt som et rent helvete! Hadde hakket over 4 punkts ( noen sier 5-punkts og andre 6. iallefall over skuldrene, rundt magen og mellom beina) Og hadde ikke orginale beltene. Buret var heller ikke skrudd! Kom glatt igjennom BT uten at dem nevnte noe som helst! Kun lyden men det ordnet vi lett! ;)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat fått ja på en søknad på div ombygginger fra BT... søkte også på bur fra Pedersen, oppgav ikke hvilken type, men kun bur... fikk svar om at dette godkjennes, så lenge det er tilstrekklig polstret... har også fåt ja på skjermbreddinga mi.. motor bytte... gadd ikke å søke om firepunkt, da man jeg beholder trepunkten just in case...

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider