Gå til innhold

Kræsja televerksracern min!!!!

Ranger emnet


mmh

Anbefalte innlegg

Var på hytta i helga, med televerksracer 242 min, så sladda jeg litt, også dro jeg på skikkelig i en oppover bakke, også satt det noen skjærer der, også fant jeg ut at jeg skulle sladde over de da jeg var så godt igang, og med sveisa sperre og tungt høyre bein, så rakk jeg ikke og rette opp bilen før jeg kjørte i grøfta!!! Hele bilen lå mer eller mindre på siden nede i hele grøfta, så stor var den grøfta! Så skriker jeg, faen bilen!!!!! 242'en er mer viktig enn noen annen bil jeg vet om Devil ,.... så krabba jeg ut på passasjer siden, fikk noen til og dra meg opp med traktor, og trur du faen ikke at den eneste skaden var faen meg en bulk der lista er på framskjermen, det var alt som ble av skade på bilen! Fy faen for en trygg bil a gutta!!! Er bare og bytte skjermen så er den i orden igjen! Så det jeg har lært er at jeg ikke må prøve og kjøre på fugler på en small skogsvei, i breisladd!! hehe :bump

Old Volvos Never Die, They Just Go Faster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VFy faen for en trygg bil a gutta!!!

 

Var i grøfta på den første 240ien jeg hadde.. hadde vel ca. 60 km/m akkurat svinga til venstre og inn på annen vei, og skulle skifte musikk og dermed fulgte jeg ikke med ( lappen var ca. 2 uker gammel ) ... merka at bilen gjorde noen uvante bevegelser og så på veien igjen, men der var ikke jeg, jeg var halveis nede i grøfta, bremset litt og prøvde å svingte opp på veien igjen, på tur opp av grøfta traff jeg en slik traktor vei som gikk fra hovedvein og inn på et jorde :mad: bilen traff denn og bortimot hoppet opp på veien igjen smalt noe jævlig..

 

Enest skadde var løs spoiler under st.fanger, løs plate under motor (den plast greia) og noen ripper på begge dørene på v.side.

 

Kjørt ditt jeg skulle med skrrrrrrrrrrap lyd fra bilen, pakket de løse delen på plass igjen og kjørte hjem. Og merket ingen feil med bilen

 

Da beste jeg meg for at jeg skal ha Volvo 4 Life

 

 

Du får kjøre pent og ikke skadde fuglene, han oppi himmelen liker det ikke derfor du havna i grøfta, men siden han muligen liker 240 var han snill med deg :D

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kjøre inn i fjellvegg en gang, pga. en forbanna dust lå på min side, i en krapp og smal sving..

 

heldigvis fikk jeg bare en liten stripe :) men traff såpass at jeg kjente at jeg var borti.

 

kan si det var flaks, eller kan si det var volvo.

 

ps. sveisesperre er tull folkens! kjøp helelr skikkelig diffbrems! 4.000kr bare! (ny)

 

kan bli litt skummelt med nye motoren min, om jeg får sladd.. hehe..

spesiellt på vinterføre må jeg vel være ekstra forsiktig med pedal i svingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kjøre inn i fjellvegg en gang, pga. en forbanna dust lå på min side, i en krapp og smal sving..

 

heldigvis fikk jeg bare en liten stripe :) men traff såpass at jeg kjente at jeg var borti.

 

kan si det var flaks, eller kan si det var volvo.

 

ps. sveisesperre er tull folkens! kjøp helelr skikkelig diffbrems! 4.000kr bare! (ny)

 

kan bli litt skummelt med nye motoren min, om jeg får sladd.. hehe..

spesiellt på vinterføre må jeg vel være ekstra forsiktig med pedal i svingene!

Si meg hvor får du kjøpt diff til 4000kr ? Er det en slik dårlig som smeller bare du spinner litt eller ? Dyr frakt og slikt ? hvilken akslinger passer den i ? :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg hvor får du kjøpt diff til 4000kr ? Er det en slik dårlig som smeller bare du spinner litt eller ? Dyr frakt og slikt ? hvilken akslinger passer den i ? :)

hei,

den er superdiff, bedre enn den som originalt er i volvo.

går på tannhjul istedenfor lameller.

 

du må ringe de http://www.reiderracing.com folkene.

hvilken aksling den passer i, spørs på utvekslingen din.

 

 

du må ha en aksel med 3.73 eller høyere utveksling.

 

kjenenr visst ikke lett når den slår inn, samt den skal tåle 654nm tror jeg.

jeg har ikke prøvd min enda, men snart skal dne prøves :)

mangler bare noen smådeler nå, før bilen min kan taes til svendsen eksos..

en fjær, instrumentpanel, etc. så har jeg servo og hastighet :)

men må nok slepes på henger elns.

 

tlf 0018 005 222 707 er nr til reiderracing folkene

det er ikke så dyrt å ringe til usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette med diffen, har diffsperre jeg på stiv aksling, og den er en såkalt drevsperre, altså ikke lamellgreier. Vet ikke hvor mye greia tåler men jeg har jo bare en gassermotor også da, kalrer fint runninger på parkeringsplasser jeg ja :) har hørt den fint greier å bli plassert på en værsting bil da..er ikke sikker på dette selv da, men jeg mener at denne kom originlat på volvo, bilen min er vel en gammal td tar jeg ikke feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår