Gå til innhold

ny senka bil, forskjellig høyder?!

Ranger emnet


Strez

Anbefalte innlegg

Senka bilen i dag, me 30mm eiback fjærer.. Men ble stor forskjell på bakhjula og forhjula?? altså, bak hjulene er ikke like me hverandre, og samma forran..? er dette noe som kommer til å gå seg til? eller blir det bare sånn?! ganske irriterende, og ikke så vakkert å se på..! (fleste legger sikkert ikke merke til det, men jeg ser det selv!) etter montering kom det også en høy knirke lyd fra venstre front demper/fjær.. som kommer når man svinger... noen ideer på hva det kan være?

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

 

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du har fått alle fjærene i rett spor i fjærskåla, hvis ikke kan dette både lage lyd og føre til forskjellig høyde på et akselpar.

 

At det er litt større avstand mellom skjermbue og hjul foran sammenlignet med bak (akselpar vs akselpar) er normalt på de aller fleste biler da (som ikke er senka). Mulig at dette kan kompanseres for ved å senke mer foran en bak? Har ikke noen erfaring her da, så mulig noen andre kan gi deg et bedre svar.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vere at du har senket den så mye at dekkene tar borti skjermer når du har full svingediameter. men dette er ikke normalt når du senker bilen 3 cm. og i så fall er senkingen din ulovlig og vil ikke bli godtatt på eu kontroll fordet om du har tüv godkjenning. men det er nok ikke det som lager lyden.

 

regner med at du har sittet demperne på rett? det er forskjell på framme og bak demperne. fordi bilen din veier meir framme enn bak. men dette ville du sett ganske lett...

 

sikkert ikke mye til hjelp.. men men

Seat 1.8 Sport 2000 - Solgt etter 3mnd

Audi S4 Varebil 1993 - Kondømt etter 4mnd

Audi S2 Coupe 1991 - Solgt

Toyota Carina 1.8 Ultra 1996 - Bruksbilen :D

Mazda RX2 1972 - Prosjektet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senka bilen i dag, me 30mm eiback fjærer.. Men ble stor forskjell på bakhjula og forhjula?? altså, bak hjulene er ikke like me hverandre, og samma forran..? er dette noe som kommer til å gå seg til? eller blir det bare sånn?! ganske irriterende, og ikke så vakkert å se på..! (fleste legger sikkert ikke merke til det, men jeg ser det selv!) etter montering kom det også en høy knirke lyd fra venstre front demper/fjær.. som kommer når man svinger... noen ideer på hva det kan være?

 

Om du ser på en org e36 så er hjulbuen høyere foran til dekket enn bak, så når folk senker den 60/40 så vil det bli likt ca. men om man da senker 40/40 så vil bilen bilen fortsatt ha mer klaring foran enn bak pga du senker likt.

 

Dette var bare et eks å får håpe det ikke var for komplisert forklart.. :)

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok at det er høyere bak enn forran, det veit jeg det skal være, men det er høyere på venstre forran, i forhold til høyre forran. Og bak på høyre sia er høyere enn bak på venstre sia...! Dvs bakhjulene er ikke like høye som hverandre, og det sammen me fronten! alt er blitt gjort av mekaniker som veit hva han driver me, så alle fjærer osv er der de skal, hjula treffer ikke oppi hjulbuene heller...

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

 

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel forskjellig diameter på fjærer foran og bak, så det skal godt gjøres å mikse de om.

 

Ser ut som om bilen er satt opp riktig da. Mine forslag er da enten:

 

1. Din mekanikervenn har senket bilen til halve prisen, dvs han satt inn 50% av fjærene.

 

2. Du har glemt å ta ut elgen du kjørte over i fjor, den ligger på venstre side i baggasjerommet.

 

3. Du har en usannsynlig tykk fetter som sitter i bilen...

 

4. Du kjører med 205\18 dekk på den ene siden og standarddim på den andre.

 

 

Huff... jeg skulle nok ha fått meg mer søvn i natt :)

 

For å være litt seriøs helt på tampen... Kan du måle hver enkelt hjulbue? Dvs, er det 2 mm forskjell eller er det helt synlig som 2 cm?

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at når man setter opp et hot rod / kit car chassis, fraråder produsentene av coilovers (fjærkledte støtdempere) å vente litt før man begynner å knote med å få bilen enda lavere. Siden fjærene er helt nye vil de visstnok "sette seg" litt etter en tid. Kanskje det samme med senkefjærer?

 

Men forskjellen skal jo uansett ikke være særlig stor fra ene til andre siden.

 

Tror jeg ville tatt noen mål mens fjærer og dempere sitter på bilen jeg.

Prøv å måle godstykkelse på fjærene. Hvor mye de er trykket sammen, diameter på hver omdreining osv. Ikke ta hensyn til dekkets avstand til skjermkanten i første omgang. Det kan variere uten at noe er feil.

Pass også på at bilen står på HELT flatt underlag.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket me endel folk her og der, og de fleste sier at fjærene kommer til å "sette seg" som noen her nevnte... men er jo 2cm forskjell på front dekka?! og den ene front fjæra bråker endel av å til.. knirke lyd av noe slag.

 

Etter hva du sier her virker det som om den ene fjæra ikke sitter ordentlig på plass.. Du bør kanskje prøve å sette den på på nytt. Og fjærene trenger litt tid til å sette seg ja. Som oftest blir den litt lavere etterhvert..

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. 2 cm er mye.. Det ligger en sånn gummisak der som foring mellom fjærskål og fjær.. sjekk tilstanden på denne.. Du ser om den ligger rett.

 

Knirkelyden... Noe tørt metall mot metall eller gummi? hmmmm. Kommer det når du svinger mot venstre når bilen er i fart _og_ gynger, eller kan du fremkalle knirkingen når bilen står i ro, svingt mot venstre, ved å gynge den opp og ned?

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ingen enkel løsning på dette problemet tror jeg, bilen din er nok skjeiv! :boxing Må slutte å kjøre over fortauskanter i 80km/t :bump ...

 

Eneste som hjelper er å kjøpe ny bil tror jeg, Skyline feks :pray !

 

 

:fuckme2: :boxing hehe

 

knirkinga kommer når jeg svingen.. samma hvilken vei.. enten jeg står stille eller ruller...han som gjorde jobben sa at foringene var litt slitte, men ikke nok til at det gjorde noe... han sa at hvis det ikke gir seg så skulle han sette av tid til å ta av front fjærene å se på det i løpet av uka... men han viste ikke helt hvorfor det var forskjellige høyder... Noen som veit om dette er noe kjent problem me eiback fjærer? trodde det var blandt de bedre merkene jeg?

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

 

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På volvon min satt eg ikkje fjørene i rett spor, og da fekk eg lyden av ei fjør blei litt stramma, før den plutslig glapp litt.

Og litt knirking var det når "tallerkenen" på toppen ikkje stod rett i forhald til bunnen på demperen.

 

Er dei 2cm der enda? Med meg var den litt skeiv når den hadde vore jekka opp på eine sida, gjekk vel kanskje 30timer før den blei bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår