Volvo-Lars Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 tar det her siden folka er mest her. Volvo 760 Gle med b280e eller om det var b28e....husker ikke. Passer lednings nettet rett over på en b23et/b230et? Inspruten er den sammen? hva heter den? Åssen er det med motorfester å slikt. Hva må tilpasses? Takk. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Du skal ikke skifte motor i farsan dins 760 vel? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 jeg ville helelr hevet i en 6cyl.. feks 960 eller s80t6? hhe Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Du skal ikke skifte motor i farsan dins 760 vel? Går no rykter om ta jeg ska over ta bilen:D, da pappa vil beholde den gamle 245 å samboeren vil ha en nyere 245....har ikke plass til tre bruksbiler...jeg vil ikke kvitte meg med 760'n... DaButcher: Har tenkt tanken, men jeg SKAL ha manuell....men, får se ann økonomien da 760n blir bruksbil når/hvis jeg overtar den. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Går no rykter om ta jeg ska over ta bilen:D, da pappa vil beholde den gamle 245 å samboeren vil ha en nyere 245....har ikke plass til tre bruksbiler...jeg vil ikke kvitte meg med 760'n... DaButcher: Har tenkt tanken, men jeg SKAL ha manuell....men, får se ann økonomien da 760n blir bruksbil når/hvis jeg overtar den. :eek: :eek: :eek: Det er TO ting man SKAL ha i 760: 6'er og automat!! Jeg kommer og lenker meg fast i 760'n hvis du planlegger å ødelegge den!! :iconsm Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 skulle ikke denna tråden liggi under 700 serien? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 skulle ikke denna tråden liggi under 700 serien? Det er jo HER brukerne med Volvo er... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 ps. b280 er ikke så ille da, værre med b27/b28. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 :eek: :eek: :eek: Det er TO ting man SKAL ha i 760: 6'er og automat!! Jeg kommer og lenker meg fast i 760'n hvis du planlegger å ødelegge den!! :iconsm heheh..joda....men automat er så kjedelig å kjøre med...jajaja..deilig å kjøre med i køkjøring bla bla bla...men der hvor bor er det sjeldent kø, å uannsett køkjøring med manuell ekke så jævlig slitsomt som dere ska ha det til.... DaButcher: Stemmer det, b280e er bedre en b28/b27 som sto i 260 serien. Det som er med den her er at den har gått 130 000km. eid av den norske stat siden 1982 (ja, er 82..første året de kom...kun lagd 3000 760 det året) så den er tatt godt vare på. Den går som ei kule, eneste man må passe på er å bytte olja oftere en si en 240. hyppige oljeskift er det som redder V6'ane. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 :eek: :eek: :eek: Det er TO ting man SKAL ha i 760: 6'er og automat!! Jeg kommer og lenker meg fast i 760'n hvis du planlegger å ødelegge den!! :iconsm Har man 760 er det en ting man SKAL gjøre,det er å kaste v6ern og automatboksen på dynga... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 heheh..joda....men automat er så kjedelig å kjøre med...jajaja..deilig å kjøre med i køkjøring bla bla bla...men der hvor bor er det sjeldent kø, å uannsett køkjøring med manuell ekke så jævlig slitsomt som dere ska ha det til.... DaButcher: Stemmer det, b280e er bedre en b28/b27 som sto i 260 serien. Det som er med den her er at den har gått 130 000km. eid av den norske stat siden 1982 (ja, er 82..første året de kom...kun lagd 3000 760 det året) så den er tatt godt vare på. Den går som ei kule, eneste man må passe på er å bytte olja oftere en si en 240. hyppige oljeskift er det som redder V6'ane. kom b280 i 82? er du sikker på det ikke er b28? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 kom b280 i 82?er du sikker på det ikke er b28? Er vel noe som heter b280f om jag ikke tar helt feil.De kom ikke før i nytype 760,altså i 1988.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 kom b280 i 82?er du sikker på det ikke er b28? Vil heller tro det er B28, B280 eller Bxx0 er vel nyere type motorer med lettere innmat om jeg ikke har forstått helt feil ? Så kalt laffriksjons motorer ? Og dem kom jo vertfall ikke i 82 vel ? Sett meg i bur om jeg tar feil :D :jail EDIT: Skriveleif: "laffriksjons" menes da lavfriksjons ;) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 det var en del endringer fra b28->b280 tror jeg.. ikke bare lavfriksjon. motorene har visst ikke helt fortjent det dårlige ryktet, var visst noe med mekanikerene på den tiden var ikke vannt til modulære motorer. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 det var en del endringer fra b28->b280 tror jeg..ikke bare lavfriksjon. motorene har visst ikke helt fortjent det dårlige ryktet, var visst noe med mekanikerene på den tiden var ikke vannt til modulære motorer. Tror Bxx0 motorene er gode motorer jeg, på sine måter :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.