Gå til innhold

regn+venstre visker ute av drift=morro!

Ranger emnet

The cowboy

Anbefalte innlegg

kjøre hjemover fra Arna (rett utenfor bergen) og til Os (ennå litt lenger utenfor bergen) nå i kveld.. og seff, det regnet.. og joda.. venstre visker er ute av drift.. tro det var en morsom opplevesle å kjøre litt svinget vei, halv trangt og veldig trangt.. samt biler i mot, når jeg selv henger over midt konsolen for å se ut den delen av ruten hvor viskeren virker.. hehe..

kom meg no trygt hjem, uten å ta borti andre biler eller autoværn.. men faen det var knipent å ta vesntre svinger der hvor det manglet midtstripe å kunne sikte etter.. hehe :)

noen andre her som har lignende historier eller?? evt andre litt "wannabee ekstremsport" opplevelser? hehe

ps: litt små stiv i ryggen etter turen da.. tok meg jo en ca 30-45 min.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i vinter funka ikke spylern på saaben...var bare å legge seg tett oppi bilen foran og få litt fukt på ruta...hehe..og når jeg hadde vasket ruta på bensinstasjon var det bare å holde god avstand fra bilen foran..

ifjor vår regna det heftig mye i oslo og viskern på merca tok jo seff kvelden...7700 for ny ferdig montert var dyrt så jeg kjørte uten visker i 2mnd..hehe...men kun på dagtid da...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter elendige biltema-viskere uten skikkelig feste på peugeoten, og i et par dager etter at jeg fikk den, løsna de halvveis hver gang jeg hadde brukt dem et par-tre ganger, og la seg med metallet mot ruta... ikke moro i 100-120 på motorvei i masse regn... ble et par stopp for å rette opp, helt til jeg fikk tapa dem med elektriker-teip.. Ære Være Budget løsninger.. :P

Ford Sierra 2.0CL '88

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VM rally i sverige i 03 skulle jeg på død å liv få med meg.

Pappa å jeg satt i 245 å kjørte mot Karlstad.

På vei ditt var det lyst å fin å opphold, men på veien hjem kom griseværet.

Hele veien hjem kjørte vi i regn å sludd å i mørket. Å det var kun viskern på passasjer siden som virka. så pappa kjørte 35 mil lent over mot min side.

Hadde noen nesten nesten tilfeller, men det gikk bra.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

damn.. 35 mil var litt lengre enn mine ca 3-4 mil.. hehe :)

tipper han hadde litt strekk i ryggen og etter den turen ;) hehe

i gode gamle 240'en slutta begge viskerne og virke pga utbrent motor.. (viskermotor) den turen gikk jo bare tur\retur arna-åsane. var i ukene før at viskerne fungerte litt sånn som de ville, så det det hendte at jeg måtte stoppe opp langs veien og vente til de fikk "tak" igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

damn.. 35 mil var litt lengre enn mine ca 3-4 mil.. hehe :)

tipper han hadde litt strekk i ryggen og etter den turen ;) hehe

Grunnen til at den ikke funka var at den armen som beveger viskerene var bøyd, siden bilen hadde blitt påkjørt...han sa selv han sku fikse det før vi dro...så han får skylde seg selv..hehe

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider