Gå til innhold

Problemer Kadett Gsi, hjelp!

Ranger emnet

skiern

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått motorstopp med kadetten.

Dashbordet er helt dødt, mens lys og anlegg funker. Kan også kjinne på startern uten at den tenner. Lukter også bensin.

Har målt tenningsbryter, og kom da frem til følgende:

15: Konstant spenning uansett hvilken stilling nøkkelen står i.

15a: Spenning når tenning står på og når starter går

30: Spenning når starter går

50: Spenning når tenning er på.

I tillegg går sikring 13 (ryggelys, varmeseter, hanskeromslys, elektrisk choke, sigarettenner) hver gang jeg skrur på tenninga.

Noen som har noen tips?

!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har sikkert en jordfeil på kursen til sikring 13, prøv å finn denne. start med å koble fra forskjellige komponenter på denne kursen. tror du må bruke prøve og feile metoden her. lykke til :popcorn

Seat Leon cupra tdi4

Accord 2,0 exi

Vectra 2,0 16v -95 (Solgt)

Manta GSI -86 (Prosjekt)

Vectra 2000 4x4 -89 (Solgt)

Ascona A -72 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da blir det spennende å prøve ikveld.

Det som gjør meg litt usikker er at første gang jeg bytta sikringen så gikk den ikke med en gang, men dashbordet var svart allikevel..

Trikset vil vel være å gå over alt som denne kursen går til?

Jeg har ikke mye peiling på elektro, så et dumt spørsmål til slutt: Leder sand strøm? Bilen er nylig sandblåst med sand i HELE bilen...angry

Takk for hjelpen så langt! :pray

!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. tror forsatt du har en overledning ett eller annet sted.. Nå er de bare å følge kablene ifra sikring og utover Devil De er nå faenskape begynner..

Seat Leon cupra tdi4

Accord 2,0 exi

Vectra 2,0 16v -95 (Solgt)

Manta GSI -86 (Prosjekt)

Vectra 2000 4x4 -89 (Solgt)

Ascona A -72 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider