Gå til innhold

Bilanlegg

Ranger emnet

spurv

Anbefalte innlegg

Hoi. Skal snart trekke kabel ifra motorrommet og bak til forsterker i en Passat 1.8 99modell. Men har dere noe tips på hvor jeg kan få kabelen ifra motorrommet og inn ? Er det noen hull der?! :). husker på mazdan var det noen gummipropper etc, men har sett lite av det nedi passaten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk vite at det er en propp nede ved pedalene iallefall.. da skal det sjekkes ut. Men for pokker, jeg har jo seff bestilt 0awg strømkabel... lurer på hvor jeg skal føre den :).... Det er en skikkelig tjukk pølse. jaja, får se om jeg får den under dør lista... "litt" i tvil men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som regel alltid på alle biler,lagt opp hull i torpedoveggen til gjennomføring i kabler....Er bare å titte litt i motorrommet,skjære ett lite fint snitt i proppen og tvinge kabelen igjennom...Hadde jeg vært deg hadde jeg også brukt en isolasjonhylse/strømpe rund strømkabelen for å spare den for all veistøv å drit...Håper dette hjalp deg litt bedre på veg...Driver med bilstereoanlegg montering/bygging på fritida så har gjort det ett par ganger... yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Okei.. da er strømkabelen på plass i bilen. Fikk tredd den gjennom samme hull som aircondition går på pasasjersiden.. men det ble litt trangt under lista da, men men, den buler litt ut for å si det sånn :). Men nå er den på plass. Nå venter 2x RF 12" Power Stage1 woofere på kassa si (til uka?). Og Lanzar Opti 2000D forsterkern ligger under senga å venter :).

auf, 1/0 avg strømkabel er noe herk :). Men men, jo større jo bedre ikke sant? :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må få byttet matter spurv!!!!!!!!!!!!

Er på lista.. litt lyst på stoff matter... Hva tror dere om det? Bilen er helt ifra "scratsj", så tar litt tid :).. Utvendig er det front og felg som frister. Men må nok vente til neste sommer :). Stoff er litt dritt med tanke på møkk etc. Men er fint da :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få utbytte av kabelen og få effekt av anlegget håper jeg du skal ha et ekstra batteri,eller skifte ut det gamle originale forran(ser det er korrodert med polene) da dette ikke vil holde særlig :roll: gjort den brøleren selv. måtte svive på tomgang, og helst fra 2000 rpm og oppover for å lade nok :cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om helt nytt batteri. Kanskje legge opp ny kabel til dynamo og jord. Det skal vistnok holde i lange baner. Men må sjekke ut noen batterier først. Exide Maxxima er på lista, men koster rundt 2000kr. Dette batteriet har vistnok en syk oppladings evne, samt er meget kraftfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider