Gå til innhold

HJELP!!!! Kjæsja bilen...

Ranger emnet

Goop

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

God ide..Men har vel egentli mest lyst å få noen til å se på bilen først...Og få han til å starte...=p

Litt kjedli viss hele bilen er skjev...

vel..

om den er skjev, er det nok neppe verdt å fikse den.

tror det koster en del å få jigget bilen!!

tror de må ha laserutstyr for å se det 100%, men tviler egetnlig på den er skjev av 30km/t. den ser jo bare litt ille ut, pga. du traff akkuratt på hjørnet tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel..

om den er skjev, er det nok neppe verdt å fikse den.

tror det koster en del å få jigget bilen!!

tror de må ha laserutstyr for å se det 100%, men tviler egetnlig på den er skjev av 30km/t. den ser jo bare litt ille ut, pga. du traff akkuratt på hjørnet tror jeg.

Ja...får håpe det..Får få en kompis til å komme å se på bilen i dag...(oppretter) så får vi se hva han sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...får håpe det..Får få en kompis til å komme å se på bilen i dag...(oppretter) så får vi se hva han sier...

kan du høre med han hva han skal ha for å sveise nye hjørner bak baklysene mine? samt flytte den bakplaten noen cm lengre innover? dvs. den som skiltet er på.

pga. jeg har 740 baklys på 240 og det passer ikke 100%.

vil mao. ha 740 hjørner på 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta ett diagonalt kontroll-mål av vangene framme der du...mulig den er skeiv... må jo ha laser osv for å få nøyaktig..men mål hjemme for å se om det er i nærheten i det heletatt...noe er akseptabelt, men ikke mange prosents forskjell du bør ha..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du høre med han hva han skal ha for å sveise nye hjørner bak baklysene mine? samt flytte den bakplaten noen cm lengre innover? dvs. den som skiltet er på.

pga. jeg har 740 baklys på 240 og det passer ikke 100%.

vil mao. ha 740 hjørner på 240.

Jepp..Kan no alltids høre med han, men han skal fikse min først..hehe=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir no behov for en delebil, så husk at Eldar H sin bil er 86-

den du linka til er 85...blir feil med panseret....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som om det vil bli litt mekking for å få den på veien i fin stand igjen ja.. synd med de bussene. her ligger de MIDT i veien. for omtrent et år siden når jeg øvelseskjørte kom jeg inn i en slak venstre sving i et byggefelt. bussen lå midt i veien!! jeg måtte kjøre opp på fortauet fordi jeg rakk ikke å bremse ned, selv om jeg holdt 25 - 30.
ja for bussen tar jo opp like liten plass som en bil i svinger:rolleyes:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den 240en har nok set sine beste dager ..... nå har jeg ikke set bilen men ser stykt ut det der ... jeg har jobbet en stund på en plas ho heter bodø karosori fabrik å dærmed har jeg god erfaring med krærsa biler hvis inerskjærmen er trød opp å in sån som det ser ut der er nok bilen rammeskjev =( å da vil det ikke løne seg å reparere men som sakt jeg har ikke set bilen så det er jo ikke sikert men jeg vil nok si at 60 % av bilene med såne front skader blir rammeskejev spørs lit hvordan busen traff men mit tips til deg er å kjøre med bilen til et karosori værksdet å få dem til å ta en takst på skaden det koster ingenting å da hvil du få svar på om den er rammeskev hvis du gider å legge ut et bildet som er tat i motor romet så er det nokk ikke så vanskelig å se for et trent øye..... :)

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mulighet til å få henta deler på Østlandet på et vis, så har jeg det meste av det du trenger liggende løst!

- øvre frontplate

- forfanger

- frontlykt

- blink-/parklykt

- panser

- list

Da er du godt på vei ;)

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg fått demontert heile fronten. Er kun den innerskjermen som er litt bøyd. Ser ikke ut til at noe annet er skjevt.

kresjavolvo2.jpg

Så det burde vel gå greit å få bøyd den tilbake igjen..

Men frontplaten er jo en stor del, men den nederste listen der viskerene til lyktene går gjennom og...Det du mener med øvre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider