Gå til innhold

HJELP!!!! Kjæsja bilen...

Ranger emnet

Goop

Anbefalte innlegg

hadde ein go smell med min også, måtte bytte høgre innersjerm, men jekk grett. men de der såg no ikkje so gale ut da i grunnen, er vell fort å fikse om du får skaffa delene da

Måtte du kappe vekk og sveise på ny eller funker det å rette han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Måtte du kappe vekk og sveise på ny eller funker det å rette han?

måtte kappe vekk so mykje som var skadet, kappe nesten heilt bak til demper tårnet. prøvde å rette de opp, men var so mykje brettet at eg hadde aldri fått de beint ijenn, var like grett å sveise inn nytt..

men de der med deg, såg no ganske so bra ut i forhold til min bil, mulig du kan varme opp å banke på plass? kan vere du må sveise inn nytt da. får håpe på de beste!! :D

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte kappe vekk so mykje som var skadet, kappe nesten heilt bak til demper tårnet. prøvde å rette de opp, men var so mykje brettet at eg hadde aldri fått de beint ijenn, var like grett å sveise inn nytt..

men de der med deg, såg no ganske so bra ut i forhold til min bil, mulig du kan varme opp å banke på plass? kan vere du må sveise inn nytt da. får håpe på de beste!! :D

Ja...får satse på det. Er liksom bare en stor knekk på midten så satse på det går greit...Men eg del av gjengene av det som er skrudd fast på innerskjrmen er ødelagt då.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...får satse på det. Er liksom bare en stor knekk på midten så satse på det går greit...Men eg del av gjengene av det som er skrudd fast på innerskjrmen er ødelagt då.:(

finaste å lettaste blir vell å sveise nytt i grunnen, men er no de å få sveisa inn nytt.

men du skal no alltis klare å fikse skadene no, tar vell si tid.

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor selge de ny? veng? Eller er det beste å kappe han av en delebil?

kan no vere grett å kjøpe ny da, men eg berre kappa ut av ein delebil en kompis av meg hadde, like grett de da...

spara vell litt peng også på å kjøpe en delebil å tar alt du trenge i frå den, enn å kjøpe delebil å ein ny innerskjerm da

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en ferdigbulka 88-mod 240 en gang. Og da fikk jeg en kompis, som er biloppretter, til å prøve seg på den. Han brukte 10 minutter med en vanlig tung hammer ("slager" som jeg kaller den), og da ble den faktisk så rett at fronten kunne settes sammen igjen. På 10 minutter!! Du rekker ikke å finne fram sveiseapparatet på den tiden en gang! Så den skaden der, ut i fra hva bildet tilsier, ville jeg prøvd å fått en oppretter til å banke ut. Eventuelt kan du prøve selv, hvis du har litt erfaring med karosseriarbeid fra før. Det første du burde gjøre er vel kanskje å forsøke å trekke ut bulkene litt, så de blir enklere å banke flate.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅNN!

No begynner det å bli litt bil igjen...Hente ny frontplate og lykt på lørdag så tenker eg vi er der..:D:D:D:D

volvobegynneblibil.jpg

Kanskje kjøre til rudskogen med bilen sånn viss det henger sammen :boxing

Gikk det greit å banke ut innerskjermen? Eller sveisa du det om?

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk det greit å banke ut innerskjermen? Eller sveisa du det om?

Banket han ut igjen..Brukte stor krane og satt skikkeli press på det og slo 1million ganger så ble det ganske bra faktisk. Men har blitt noen "strekkhull" som eg må sveise igjen, så då blir det bra=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider