Gå til innhold

Kvalitet på senkesett

Ranger emnet

ekkoj

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe senke Vectra'n litt. Jeg skal ikke ha noe ekstremsenk og ønsker å bruke originalstøtdemperene, så senking med mellom 35-45 mm er nok.

Har sjekka priser her i norge hos Jacobs og litt andre. her ligger det på 2500-3500 for senkefjører...

Men, Eiker kan tilby fjører for under 1000 lappen, og på ebay er det jo flust av sjapper som selger senkefjører (med TüV) for under 600+frakt.

Er disse billige greiene bare dritt? Skal jo bare tusle til og fra jobb med bilen stort sett, er jo ikke noe racerbil, trenger jeg da fjærer til over 3000 kr?

Noen som kan hjelpe med tips?

På forhånd takk.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart forskjell på kvaliteten på senkefjærer. De billigste typene fjører siger lenge etter at man har montert de og gjerne forskjellig på akslingene. (Jamex er vel viden kjent for det..) Generelt sett er det som alt annet i verden.. Man får det man betaler for. Kan imidlertid anbefale supersport. Relativt rimlige fjører med meget bra kvalitet. For eksempel http://www.eyecandyracing.no selger de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart forskjell på kvaliteten på senkefjærer. De billigste typene fjører siger lenge etter at man har montert de og gjerne forskjellig på akslingene. .

Siger? De blir slappe og lavere etter en stund?

Forskjell på akslingene? At de kan være lavere på ene siden enn andre? Mao ikke like fjører på begge sider?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider