Gå til innhold

V8 i en 240

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

. "søk" . fikk 3 sider med tråder når jeg søkte "v8 i 240"

Du burde ha kontakt med biltilsynet under hele byggeprosjektet!

du må ha : Diesel fremfjører, 2x8" bremse kraftforsterker, stag fra støtdemper torn til torpedovegg(gtstag?) samt v8 må ha under 200/220hk(220 ved ventilerte skiver)

viktig : man må ikke overstige max tillat vekt på frem akslingen

 

volvo har godkjent denne ombygginga, men vet ikke hvordan dette fungerer med alle di nye reglene ?

 

 

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. "søk" . fikk 3 sider med tråder når jeg søkte "v8 i 240"

Du burde ha kontakt med biltilsynet under hele byggeprosjektet!

du må ha : Diesel fremfjører, 2x8" bremse kraftforsterker, stag fra støtdemper torn til torpedovegg(gtstag?) samt v8 må ha under 200/220hk(220 ved ventilerte skiver)

viktig : man må ikke overstige max tillat vekt på frem akslingen

 

volvo har godkjent denne ombygginga, men vet ikke hvordan dette fungerer med alle di nye reglene ?

 

 

lykke til.

 

Takk!!

 

trodde man kunne ha mere hk... vet om flere som har 300-350 hk

men men 200-220 duger det også.

Volvo 940 Turbo

Volvo 244

Volvo 245

Volvo 245

BMW 318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo bare bremse motoren med 220 hk og trimme den mer etterpå,tror ikke de bryr seg så mye

 

tror det er noen som har gjort dette når de skal bygge om til 240 turbo.bygger motor som er god for 400 hk,bremser den til 220 og "skrur opp trykket på bane" Devil

Omega A 90

Ascona B 78 - prosjekt

Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!!

 

trodde man kunne ha mere hk... vet om flere som har 300-350 hk

men men 200-220 duger det også.

 

Du godkjenner jo den seff med motor fra en eller annen personbil som har 180 hk eller noe slikt.

De deiselstaga er ikke nødvendige.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De deiselstaga er ikke nødvendige.

 

Jo, Volvo selv krever GT-stag for å godkjenne V8. Alt står på Volvo Norges egne hjemmesider...

 

Det kan være en fordel med stab.stag fra diesel eller V6, da dette gir bedre klaring til reimskiver/svingningsdemper (har et lavere parti mellom rammevangene)

 

Volvo Personbil Norge - Godkjente ombygginger

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:afro Har hørt at noen bruker forsterket ambulanse drivverk til V8ere...

Noen som vet om det duger bra nok?

Eller lønner det seg å bruke drivverk fra en bil med V8..

 

Hva slags "kasse" bør jeg ha?

Har hørt at 350 kassa er litt "svak". Stemmer dette?

alacocaina

Volvo 940 Turbo

Volvo 244

Volvo 245

Volvo 245

BMW 318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, regner med at TH350 duger.

Men er litt vanskelig å si når du bare skriver V8. Om det er 3.5 liters Rover V8 eller 502 Cid fra bergheim du har tenkt å sette i.

Om du har råd vil jeg annbefale 700 kasse.

Med de vanlige utveksingene som er på volvo bakakslingene vil det bli mye suppesluking og høyt turtall i 80 km/h.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, regner med at TH350 duger.

Men er litt vanskelig å si når du bare skriver V8. Om det er 3.5 liters Rover V8 eller 502 Cid fra bergheim du har tenkt å sette i.

Om du har råd vil jeg annbefale 700 kasse.

Med de vanlige utveksingene som er på volvo bakakslingene vil det bli mye suppesluking og høyt turtall i 80 km/h.

 

Det er snakk om 305 eller 350 checy motor.

Ambulanse driverket er jo beregnet for over 200 hk da( rekke sekser med orginalt 204hk). burde vel duge det da?

Volvo 940 Turbo

Volvo 244

Volvo 245

Volvo 245

BMW 318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok manuellkassa er sterkest.... Men så enkelt med automat da!

Fikk godkjent ombygging på 1969 Opel Commodore Coupe med 350 chevy, korta dodge bakaksel og div modifiseringer. Når du snakker om hk i 8ere, så krevde biltilsynet papirer fra Amcar som bekreftet hvor mye hester motoren hadde fra fabrikk. Min hadde stått i en Chevy Pickup og hadde originalt ca 180 hk. Dette godtok biltilsyngubben, og kontrollerte opp i mot bremsepapirene fra Opel. (kopi fra bilens bremsespesifikasjoner med stempel fra Opel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om 305 eller 350 checy motor.

Ambulanse driverket er jo beregnet for over 200 hk da( rekke sekser med orginalt 204hk). burde vel duge det da?

 

 

Eneste drivverk som blir igjen med deg er bakakslingen. Og orginalen holder.

Men visst du tilfeldigvis har en ambulanse til 1500 for hånd...

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår