Radial Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 hei! Jeg sitter å lurer på å kjøpe&sette inn en B230ET motor i min 1989modell 740 sedan, men er dette mulig å få godkjent?? Jeg har sett litt på disse punktene, som jeg stiller spørsmål ved, og håper noen har noen kloke svar :P 1. Jeg har Jetronic 2.4 på min motor nå, og på ET er det Monotronic eller noe.. vil ALT av ledninger måtte byttes? 2. Jeg har Katalysator på min bil nå... bytter jeg, så får jeg tak i High-flow katalysator på 2,5" in/ut, og mekker dette på en Simons-anlegg..men jeg lurer på om motoren faktisk vil tåle motrykket fra katalysatoren! :s OG ikke minst om man vil slite med CO'en under en EU-kontroll. 3. Hvordan er det med stab-stagene under et motorbytte... leser på godkjennings-papirene fra volvo at disse må byttes eller noe ved motorbytte... stemmer dette?? Jeg har selvfølgelig planlagt å "overhale" motoren før jeg setter den inn... tenker da på pakninger, stempel-ringer, rådelager ol. Sikkert mange som lurer på "Hvorfor ikke bare kjøpe en FT/FK-motor"? Vel, hvis man ser på prisene mellom en ET og en FT/FK, så vil man se at FT&FK er Vanskelige å få tak i + over dobbelt så dyr å kjøpe :P Derfor jeg ikke har vurdert disse enda. Eller er det et annet sted jeg burde poste dette for å få svarene? Setter stor pris på alle svar! :) Mvh Lars Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 1. Du må nok bytte det meste av ledninger til motoren tenker jeg. Er ikke sikker på forskjellene. 2. Det er katalysator på bilen min originalt, den har B230FT motor helt original bortsett fra litt småjusteringer (chipp +div). Den tåler det ihvertfall bra. Tror ikke det er noen fare. 3. I papirene står det at du må bytte dempere og til 21mm stabstag forran. Dette kommer selvsagt an på hvor nøye dem er på biltilsynet. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Kjøp en nyere motor,iallefall nyere sprut..da blir det langt under halve jobben elektrisk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Ok, så sånn oppsumert så kan man si: - Katalysator går greit. - Ledningsnett går ikke så greit.. alt må byttes. - Stab.stag og dempere KAN gå greit igjennom. - Man burde ha en nyere motor med bedre elektronikk. Skjønner at FT er heller "min motor"....hehe.. men disse er vanskelige å få tak i gitt! Koster over 13 000 etz... komplett selvfølgelig. Kanskje like greit å legge prosjektet på hylla...hehe.. Blir fryktelig dyrt :P Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 ja kansje like greit å drøye det littegrann, å spare opp litt, så når du første går i gang, så får du det skikkelig, og så smertefritt som mulig, både der å da samt i lengden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 ja kansje like greit å drøye det littegrann, å spare opp litt, så når du første går i gang, så får du det skikkelig, og så smertefritt som mulig, både der å da samt i lengden.. yeps, er nok ikke så dumt det. Tenker det blir FK motor jeg...er bare 130 hester, men kan chipes til rundt 200... og da holder det for meg hvertfal. Skal visst bare være å forlenge kabelen fra luft-mengde-måleren, så skal motoren passe rett inn! Den er også passe for M47 Kassa mi :) Men takk for svar!! :) Da fikk jeg svar på det jeg leita etter hvertfal ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 M47 :hvaskjera off når du først går i gang skulle du jo huka inn en M90 eller getrag, noe i den duren..? er litt usikker egentlig på tilgangen på M90, vet den er knapp her, men i sverige er det vel ikke fullt så knipent? å hvis du først er der liksom:P hehe hva mener dere andre? bare jeg som er litt sånn at når jeg først går i gang vil jeg ha det orntli med en gang!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 Har FK maskin nå og M47 girkasse.. den kassen blir byttet ut så fort den ryker, men ikke før (gøy å rase girkasse) så blir den erstattet med en M46 girkasse som også skal sitte der til den ryker (et par timer? :D) så kommer det enten M90 eller Getrag 265/262CR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 sett in lh 2,4 sprut da vel,da er det jo bare noen få ledninger du trenger å røre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 Har FK maskin nå og M47 girkasse.. den kassen blir byttet ut så fort den ryker, men ikke før (gøy å rase girkasse) så blir den erstattet med en M46 girkasse som også skal sitte der til den ryker (et par timer? :D) så kommer det enten M90 eller Getrag 265/262CR hehe, du har samme tankegangen som meg ja.. :P Gidder ikke koste på meg noen "skikkelig" kasse før den gamle ryker..hehe, men jeg kjører ganske "pent" sånn Girkasse-messig, så tror den skal holde en stund hvertfal. M90-kasser koster fort 7-8000. Jeg vet de har det på Aasane Bilopphugging til 6000+mva.... Men det er jo på andre siden av landet..!! :fuckme2: Og det koster jo mer for Ledingsnett+pumper og dyser til LH 2.4 enn en komplett motorsats! :P Da er det ikke lønnsomt lenger, + hva hvis noe ikke fungerer sammen...hehe :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.