Gå til innhold

1997 Chrysler Stratus 2,0 LE

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en `97 Stratus som jeg er super fornøyd med!!!!

Er en drøm på veien, og den sitter utrolig bra i svinger selv

om det er en stor bil.

Litt død lyd fra motor, men har funnet ut av dette.

Om du skal montere konisk filter i disse bilene som jeg har gjort,

bør du vurdere dette : i motoren sitter det en stor plast boks

som det står Chrysler på. Dette er en resonansboks for å dempe lyd fra innsug.

Jeg merket lite eller ingen forskjell da jeg satte på konisk luftfilter.

Så jeg tok et par telefoner til noen verksted å sjekka litt rundt ang denne boksen som luftfilteret er koblet på. Da det viser seg at denne er for lyddemping, så flekkes den av first thing ikveld!! ;)

Ellers så har det siden 1997 ikke vært så mye problem med den.

Alle kvitteringer fra service følgte med. Og i servicehefte står det ikke noe av betydning.

Utenom det vanlige olje/filter/veske/regreim skift, så er det lite som har blitt reparert.

Det har vært tull med bremsene på disse bilene, så det ble byttet en gang i 2004.

Jeg kan anbefale denne bilen med et stort smil.

Om du har noen spørsmål, så er det bare å komme med dem!

Då har eg ettspørsmål te deg.. Du so kjenne stratus..Kan ein LeBaron fra 88 årene ha like monteringssett på trommlene bak (fjærene +returfjær)

Skulle bestille til min bil via Hope Auto, men kom faen meg opp i 900KR!

pga. di ikkje hadde pakkesett å måtte bestille hver enkelt fjær fra tyskland :hvaskjera

Så om fjærsettekan passe over så skulle det bli litt billegere, LeBaronen er jo for så vidt litt skjelden så delene blir jo selfølgeli begrenset på lager..

Skal jeg ta sjangsen?? Bestille til Stratus?? Er jo ikke snakk om mye peng om jeg får pakkesett til Stratus.. Eller kan du eventuelt ta bile med mål på fjærene?? Det hadde vert til stor hjelp.. :bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg ettspørsmål te deg.. Du so kjenne stratus..Kan ein LeBaron fra 88 årene ha like monteringssett på trommlene bak (fjærene +returfjær)

pga. di ikkje hadde pakkesett å måtte bestille hver enkelt fjær fra tyskland :hvaskjera

Så om fjærsettekan passe over så skulle det bli litt billegere, LeBaronen er jo for så vidt litt skjelden så delene blir jo selfølgeli begrenset på lager..

Skal jeg ta sjangsen?? Bestille til Stratus?? Er jo ikke snakk om mye peng om jeg får pakkesett til Stratus.. Eller kan du eventuelt ta bile med mål på fjærene?? Det hadde vert til stor hjelp.. :bump

NEI!!! notin

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hope auto er sykt dyre.. fattern har ett bra telefon nr til en som kunn driver med mopar.. ska spørre han etter det..

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2,5 l automat. Nydelig bil, som nevnt tidligere her så er bremseskivene en svakhet på disse bilene. Men denne svakheten har de fleste chrysler/jeep. Ellers så kan det nevnes at automatkassene på disse ikke er en kritisk faktor. De er riktignok de samme kassene som i Grand voyager, men de ryker i grand voyagerene pga av vekten. Stratusen er en god del lettere og derfor sliter ikke disse kassene når de står i en Stratus eller Neon.

Ellers så kan det nevnes at dette er en bil som ligger svært godt i svingene og kjører fra ganske mye:)*(med 2,5 literen vel å nevne).

Skammer meg å innrømme dette, men den kjører like bra som 2000 modellen a6 som jeg nettopp solgte. Mye mer bil for pengene!

Når stratusen kom så var den i sin tid en svært populær firmabil, slik at enkelte av disse kan være hardt kjørt og delvis dårlig passet på! Disse kan en vel styre unna, men en godt fulgt opp stratus kan jeg anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva gjør du når mutteren som holder spindelen på plass framme sitter bom fast? prøve autogen for å varme opp mutteren å brukte i tilleg en jævli forlenger der en kompis han seg etter forlengeren.. wtf??

disse muttrene skal jo vanlivis ikke ha mer enn ca. 70kg trykk.. men tror ikke denne har vert skrudd open på noen år. kjipt.. skal skifte drivleddsmansjett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilder av bilen ja.

Se link: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=2315

Her viser jeg også bilde fra motor UTEN plastboksen/resonansboks og org luftfilter.

Det merkes VELDIG godt når motor når 4-4500rpm at du har erstattet dette :)

Enda har jeg ikke rukket å senke bilen eller gjøre noe med eksos.

Men det er lenge til Rudskogen og sommer, så har fremdeles litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilder av bilen ja.

Se link: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=2315

Her viser jeg også bilde fra motor UTEN plastboksen/resonansboks og org luftfilter.

Det merkes VELDIG godt når motor når 4-4500rpm at du har erstattet dette :)

Enda har jeg ikke rukket å senke bilen eller gjøre noe med eksos.

Men det er lenge til Rudskogen og sommer, så har fremdeles litt tid.

hehe identisk til muttern sin.. bare den er svartsota alle blinkers og baklys på.. og 17" felger .. ellers nesten samme luftfilter osv.. men må inrømme at ikke faen om eg hadde sjangs å holde søsteren min(i min neon) når eg kjørte stratus.. hun dro rett ifra og forsvant :D

Mine biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger vel i kortene når du putter samme motor i en mindre bil.

Skal du få en Stratus til å sparke ifra, må du finne frem litt verktøy og kaffe.

Men er veldig fornøyd med motorkraft med tanke på hvor stor/tung bilen er.

Har dratt på noen turer med den. Kjørt både kraftige stigninger og svingete veier, og totalt inntrykket over bilen er meget positivt.

Dog den kunne dratt endel bedre. Mine foreldre har en Saab 9000CS.

Den er like tung,har akkurat lik motor,2.0L samme HP og NM , men den drar alikevel endel bedre. Hvofor? Vet ikke... men det skal jeg prøve å finne svar på!!! TRO MEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra tips i å få chrysler generelt til å gå bedre er å gjøre alle triks for å gi den mer luft.. de skriker etter luft prøv å få tak i voyager gass spjeld fra feks 2.4bensin.. oljen og har noe å si.. prøv å få tak i oil extreme på tlf 92045890 kan love deg du merker forskjell

forresten lite tips å bytte ut eggeplommen i blinkers fremme med blå eller hvite pærer som blinker orange.. ser finere ut

Mine biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt Chip til Bilen, så jeg får se hva som skjer når jeg monterer den.

Ellers så tenkte jeg kansje å sjekke innsuget. Se hva som skjer, evnt ikke skjer der.Kansje det hjelper å pusse/polere det på innsiden så langt det går?

Å bytte til Voyager spjell er litt værre. Da de nyere Voyager bilene ikke har lyftmenge måler. Dette blir et annet system. Så får sjekke ut 2,5L utgaven av Stratus, kansje noe å hente der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider