Gå til innhold

Sammenligning 626 V6 original med 626 V6 modifisert

Ranger emnet


lotus72

Anbefalte innlegg

Var hjemme hos gamlingene forrige helg og kjørte litt med fars 626 V6 med originale dempere og fjærer. Han har satt på 195/60-15 dekk på de originale 15 tommers aluhjula-ser litt høyt ut spør du meg. Så tok jeg den på en liten testrunde. Forskjellene i forhold til min egen var skremmende store:

 

Den krenget som en båt når den ble presset litt- min egen er mye mer stabil ved litt aktiv kjøring.

Samtidig virket den litt mer "raklete" i chassiset men det er kanskje ikke så rart når den ikke er endret siden den var ny. Fattern burde spandere på den nye dempere. Et lenkestag til stabstaget foran var visstnok klar til å byttes senere denne uken. Jeg byttet selv et slikt stag for 3 uker siden, og med mitt oppsett ble bilen vesentlig bedre å kjøre, den skramlet og raklet som en gammel Lada over alle dumper innen byttet- alt er mye bedre nå.

 

Nå sjekker jeg ut nytt CAI og grenrør samt hi-flow cat til bilen for å lette litt på mottrykket i motoren. Grenrør og inntak kommer på ca. 4000,- pluss mva og frakt fra statene så det er ikke så gær'ent. Hi flow cat får man på Torshov Bil for 1095,- Min har nå passert 186600 og fortjener nok en litt bedre cat. Oppdateringer kommer senere.

 

P.S Grenrør og CAI gir opptil 15-16 HK og da kan man begynne å drømme ettersom min er chippet...

 

Her er link til siden som har stort sett alt til bilen: grenrør heter headers på engelsk. http://www.rr-racing.com

V6 growl never go out of style...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Krenget som en båt"!!! :roll: Bra skrevet. Hvis bilen har gamle dempere så er kanskje ikke det så rart. Nå har ikke jeg senka min bil, men guri å jeg merket forskjell på gamle å ny dempere. :) Når jeg skifta de hadde vel bilen gått 133-135000km tenker jeg.

 

195/60-15!!!! Kan man sette på mindre dekk en det som står i vognkortet altså. Eller? Detta har jeg ikke greie på altså. Er som en bonde på et datarom.

 

Nå har jeg funnet ut hva lyden under bilen var, Rick. :) Det er et feste til eksos anlegget som har ryki. Under bakdøra. Må få skifta det. :) Det var faktisk Arne, altså broren til RX-7 som fant det ut. Mange takk! :pray

 

Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

195/60-15!!!! Kan man sette på mindre dekk en det som står i vognkortet altså. Eller? Detta har jeg ikke greie på altså. Er som en bonde på et datarom.

 

 

Du kan øke rulleomkretsen, eller minke, med 5%. Bredden kan man gå inn på til man sitter igjen med et sykkelhjul :) Ellers kan man ikke sette på så brede hjul, at disse støter i chassis ol ved fult rattutslag, eller ved sammenpressing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hjemme hos gamlingene forrige helg og kjørte litt med fars 626 V6 med originale dempere og fjærer. Han har satt på 195/60-15 dekk på de originale 15 tommers aluhjula-ser litt høyt ut spør du meg. Så tok jeg den på en liten testrunde. Forskjellene i forhold til min egen var skremmende store:

 

Den krenget som en båt når den ble presset litt- min egen er mye mer stabil ved litt aktiv kjøring.

Samtidig virket den litt mer "raklete" i chassiset men det er kanskje ikke så rart når den ikke er endret siden den var ny. Fattern burde spandere på den nye dempere. Et lenkestag til stabstaget foran var visstnok klar til å byttes senere denne uken. Jeg byttet selv et slikt stag for 3 uker siden, og med mitt oppsett ble bilen vesentlig bedre å kjøre, den skramlet og raklet som en gammel Lada over alle dumper innen byttet- alt er mye bedre nå.

 

Nå sjekker jeg ut nytt CAI og grenrør samt hi-flow cat til bilen for å lette litt på mottrykket i motoren. Grenrør og inntak kommer på ca. 4000,- pluss mva og frakt fra statene så det er ikke så gær'ent. Hi flow cat får man på Torshov Bil for 1095,- Min har nå passert 186600 og fortjener nok en litt bedre cat. Oppdateringer kommer senere.

 

P.S Grenrør og CAI gir opptil 15-16 HK og da kan man begynne å drømme ettersom min er chippet...

 

Her er link til siden som har stort sett alt til bilen: grenrør heter headers på engelsk. http://www.rr-racing.com

Fjærn heller catta, mye bedre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår