Gå til innhold

Hvordan få av "downpipe" med varme skjold?

Ranger emnet

Pilsen

Anbefalte innlegg

Hei..

Håper noen kan hjelpe meg da dette her haster som bare pokker, får ikke av "downpipen" eller hva det nå heter, den som er festet med C klemmer på toppen og går inn i eksos anlegget under bilen, den har et forbanna varme skjold på seg, å jeg får den ikke av, noen som har noen tips?

Har tatt av c klemmene og fjærnet det resterende eksos anlegget, men må få flytta downpipe saken over fra en delebil jeg har og over på bilen til kompissen min, hans knakk i går, å vi skal til hamar i morgen, får ikke ut skruene på varmeskjoldet, så nå trenger jeg hjelp! FORT;)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Håper noen kan hjelpe meg da dette her haster som bare pokker, får ikke av "downpipen" eller hva det nå heter, den som er festet med C klemmer på toppen og går inn i eksos anlegget under bilen, den har et forbanna varme skjold på seg, å jeg får den ikke av, noen som har noen tips?

Har tatt av c klemmene og fjærnet det resterende eksos anlegget, men må få flytta downpipe saken over fra en delebil jeg har og over på bilen til kompissen min, hans knakk i går, å vi skal til hamar i morgen, får ikke ut skruene på varmeskjoldet, så nå trenger jeg hjelp! FORT;)

jeg tok en baufil og sagde av hele dritten.. den var rustet til helvete og tilbake, så like greit å kvitte seg med det.. bestilte nytt også, men satt det på igjen den gangen jeg hadde ute motoren, var litt lettere da.. men trangt og jævlig ja..

- 1998 BMW E36 316i Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så seriøse svar!! :aug:

Om dere leser posten min må jeg ha det av HELT, det skal liksom på en annen bil da, Å Nei, Varme skjoldene er ikke varme, men de er klomsete plassert, på mange måter hater jeg VAG for mange ting! Arg!

Noen må jo kunne gi meg noen tips som ikke innebærer å skjære hele bilen i 2 og kjøpe ford? Devil

HELP ME :popcorn

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt noen ting om turbo jo? hehe.. vetta faen hva det jævla eksos rørert heter jeg, men mener det som du fester i manifoilen med C klemmene, som går ned over til eksos røra, om man bytter det ut heter det grenrør? Noen som skjønner hva jeg mener nå?

Ja, sorry, varmeskjold i et ord blir det vel igrunn ja :pray

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt noen ting om turbo jo? hehe.. vetta faen hva det jævla eksos rørert heter jeg, men mener det som du fester i manifoilen med C klemmene, som går ned over til eksos røra, om man bytter det ut heter det grenrør? Noen som skjønner hva jeg mener nå?

Ja, sorry, varmeskjold i et ord blir det vel igrunn ja :pray

Det kalles en downpipe!

grenrør er hvis du har 4 separate rør fra blokka og ned til eksos det! :)

Tok av min på gamle bilen jeg og, ved heftig bruk av dremel og makt i form av en gigantisk skrutrekker som jeg benna løs alt som var med!

slapp den ristinga jeg hadde i det grunnet at skruen var rusta i filler

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem, som dere kanksje skjønte var jeg ikke sikker på hvordan eller hva det heter for noe jeg heller, men mente det var noe med downpipe, så da satsa jeg på det.. Håper noen kommer med en løsning på problemet mitt i løpet av noen timer, hvis ikke må jeg skære sundt fram akslingen på delebilen med vinkel sliper, og det blir omtrent umulig, for den er så stein har at jeg sikkert kommer til å bruke 1 million sagblad:( Devil

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det klemmene du sliter med å få av ? eller misforstår jeg nå? i såfall finnes det eget verktøy til å ta av disse morsomme c klemmene uten å drepe deg selv og halvparten i nærheten når de glipper. hvis du ikke har mulighet til å skaffe dette verktøyet lett så kan du bare binde et sterkt tau gjennom hullet på klemmen i ene sida. så bare dra som en helt til det løsner.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider